Hello Guest, if you are reading this it means you have not registered yet. Please take a second, Click here to register, and in a few simple steps you will be able to enjoy our community and use our OpenViX support section.
Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 16 to 30 of 46

Thread: Waarom al die oude plugins?

  1. #16
    WOIIFTM's Avatar
    Title
    Forum Supporter
    Donated Member
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Belgium
    Posts
    83
    Thanks
    48
    Thanked 23 Times in 9 Posts
    Quote Originally Posted by Rob van der Does View Post
    Wat hebben jullie toch met EMC? Zoals gezegd voegt die nagenoeg geen functionaliteit toe. Die plugin is ontwikkeld vanwege het (vrijwel) volledige gebrek aan functionaliteit van een standaard DM-Enigma opnamelijst.
    Maar als er wel functionaliteit wordt toegevoegd die je van belang vind, hoor ik graag welke dat is. Wellicht kan die dan gewoon in het image worden geïmplementeerd.
    Werkt volgens mijn ervaring bvb. sneller dan de standaard 'opname browser' en laat toe om links naar bvb een tweede HD te maken. Maar ik moet toegeven, ik zit alzo lang met EMC op mijn box dat ik bijna niet meer weet hoe het zonder is.

    Ook picons op HDD of USB kunnen voor vertraging zorgen (die horen in flash thuis)
    Mm, ik zit met het advies op dit forum in mijn achterhoofd om deze op USB stick te zetten en niet op HD om lawaai/warmte problemen te vermijden. Zie http://www.world-of-satellite.com/sh...ll=1#post81826. De situatie kan natuurlijk anders zijn na de flash update.
    Last edited by WOIIFTM; 23-11-11 at 01:06. Reason: Link toegevoegd
    Vu+ Duo with VTI (latest) ° Vu+ Ultimo with ViX (latest) * Wavefrontier 90 * Quad LNB's

  2. #17
    Rob van der Does's Avatar
    Title
    ViX Beta Tester
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    The Netherlands & France
    Posts
    36,262
    Thanks
    1,720
    Thanked 9,461 Times in 6,675 Posts
    Quote Originally Posted by WOIIFTM View Post
    Werkt volgens mijn ervaring bvb. sneller dan de standaard 'opname browser' en laat toe om links naar bvb een tweede HD te maken. Maar ik moet toegeven, ik zit alzo lang met EMC op mijn box dat ik bijna niet meer weet hoe het zonder is.
    Sneller werkt EMC zeker niet. En je bevestigt mijn vermoeden: heel veel mensen installeren EMC uit gewoonte, niet uit behoefte.
    Die links vind ik wel interessant: kan jij bevestigen dat die (op eenvoudige wijze) via het scherm gemaakt kunnen worden? Ik doe dat nu met het handje, en daar heb ik eigenlijk een gloeiende hekel aan.


    Quote Originally Posted by WOIIFTM View Post
    Mm, ik zit met het advies op dit forum in mijn achterhoofd om deze op USB stick te zetten en niet op HD om lawaai/warmte problemen te vermijden. Zie http://www.world-of-satellite.com/sh...ll=1#post81826. De situatie kan natuurlijk anders zijn na de flash update.
    HDD moet je zeker niet gebruiken; een schijf is simpelweg traag geheugen (en zeker als die schijf in slaap was op het moment van zappen), terwijl je snel wilt kunnen zappen en niet vertraagd wilt worden doordat de box naar een picon zoekt.
    Het advies om een USB-stick te gebruiken voor Picons is verkeerd: langzaam aan begin ik wat gehoor te krijgen. Flash is veruit het snelste geheugen dat de box beschikbaar heeft en er is voldoende van aan boord.
    Ook wordt dat advies nogal eens gegeven omdat "flash geheugen slijt". Onzin, baarlijke nonsens.
    Het enige voordeel van het gebruik van USB voor Picons is als je heel vaak flashed (zoals testers doen, hier meerdere malen per dag op meerdere boxen), dan blijven de picons bewaard en hoef je ze niet steeds binnen te halen.

    Help asked via PM will be ignored.
    The forum is there for help and all will benefit from your questions.
    NO CARD SHARING TALK WILL BE TOLERATED, LAN OR WAN, IN OPEN FORUM OR PM !

    English is not my native tongue.
    I apologise for all my grammar, spelling and idiom errors.

  3. The Following User Says Thank You to Rob van der Does For This Useful Post:

    WOIIFTM (23-11-11)

  4. #18
    WOIIFTM's Avatar
    Title
    Forum Supporter
    Donated Member
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Belgium
    Posts
    83
    Thanks
    48
    Thanked 23 Times in 9 Posts
    Quote Originally Posted by Rob van der Does View Post
    Sneller werkt EMC zeker niet. En je bevestigt mijn vermoeden: heel veel mensen installeren EMC uit gewoonte, niet uit behoefte.
    Die links vind ik wel interessant: kan jij bevestigen dat die (op eenvoudige wijze) via het scherm gemaakt kunnen worden? Ik doe dat nu met het handje, en daar heb ik eigenlijk een gloeiende hekel aan.
    ...
    Het advies om een USB-stick te gebruiken voor Picons is verkeerd: langzaam aan begin ik wat gehoor te krijgen. Flash is veruit het snelste geheugen dat de box beschikbaar heeft en er is voldoende van aan boord.
    Ook wordt dat advies nogal eens gegeven omdat "flash geheugen slijt". Onzin, baarlijke nonsens.
    Het enige voordeel van het gebruik van USB voor Picons is als je heel vaak flashed (zoals testers doen, hier meerdere malen per dag op meerdere boxen), dan blijven de picons bewaard en hoef je ze niet steeds binnen te halen.
    Ik ga zeker picons in flash testen, wat betekent een picon folder in etc directory, juist? (zoals in de feed van Gemini)

    Ivm de links in EMC zat ik fout, het blijft manueel werken. Waar ik EMC wel voor gebruik is om opnames te moven naar een tweede disc, met één 'commando' verplaats je alle bestanden die bij 1 bepaalde opname horen. Met een 1 Tb drive met 800 Mb aan opnames is lijkt EMC toch sneller in het displayen en sorteren en ik hou ook we van de extra mogelijkheden van EMC. Ik zit nog wel op versie 2.02, er is een versie 3 maar daar zijn naar het schijnt problemen mee die je moet oplossen door de skin_user.xml aan te passen.
    Vu+ Duo with VTI (latest) ° Vu+ Ultimo with ViX (latest) * Wavefrontier 90 * Quad LNB's

  5. #19
    JosFop4Sat's Avatar
    Title
    Junior Member
    Join Date
    May 2011
    Location
    Wouw, The Netherlands
    Posts
    17
    Thanks
    22
    Thanked 6 Times in 4 Posts
    Ik ben ook, zoals Rob zegt, een fervent EMC gebruiker en weet daarin veel beter de weg te vinden in de instellingen dan in ViX.
    Maar goed, ik zal deze week ook eens de uitdaging aangaan om EMC uit te schakelen en te kijken wat ik nou écht mis.
    U hoort nog van mij.....

    Groeten, Jos
    Vu+ Ultimo on ViX 3.0 ;Vu+ Duo2 on Vix 3.0; Logitech 600;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

  6. #20
    Rob van der Does's Avatar
    Title
    ViX Beta Tester
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    The Netherlands & France
    Posts
    36,262
    Thanks
    1,720
    Thanked 9,461 Times in 6,675 Posts
    Ondanks herhaald aandringen heb ik nog steeds niet mogen vernemen welke plugins er dan wel verouderd zijn.
    En van de genoemde meteoviewer heb ik ondanks intensief zoeken ook geen nieuwere gevonden.

    Help asked via PM will be ignored.
    The forum is there for help and all will benefit from your questions.
    NO CARD SHARING TALK WILL BE TOLERATED, LAN OR WAN, IN OPEN FORUM OR PM !

    English is not my native tongue.
    I apologise for all my grammar, spelling and idiom errors.

  7. #21
    Rob van der Does's Avatar
    Title
    ViX Beta Tester
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    The Netherlands & France
    Posts
    36,262
    Thanks
    1,720
    Thanked 9,461 Times in 6,675 Posts
    Quote Originally Posted by JosFop4Sat View Post
    Ik ben ook, zoals Rob zegt, een fervent EMC gebruiker....
    Jos, komt dat niet doordat jij nog wel eens de OI's gebruikt? Want dan is EMC natuurlijk wel van belang, en geeft het belangrijke toevoegingen.

    Help asked via PM will be ignored.
    The forum is there for help and all will benefit from your questions.
    NO CARD SHARING TALK WILL BE TOLERATED, LAN OR WAN, IN OPEN FORUM OR PM !

    English is not my native tongue.
    I apologise for all my grammar, spelling and idiom errors.

  8. #22
    ESM
    Ik heb al wat genoemd. Maar het is nu wat later toch eerder het gevoel van een ouder systeem te hebben dan met bijvoorbeeld PLi. Aardig wat leuke plugins zitten niet in Vix, ook niet als download beschikbaar. Maar ik ben van plan vandaag Vix nog eens te proberen, duis als er wat is meld ik me weer

  9. #23
    Rob van der Does's Avatar
    Title
    ViX Beta Tester
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    The Netherlands & France
    Posts
    36,262
    Thanks
    1,720
    Thanked 9,461 Times in 6,675 Posts
    Tsjaa, en omgekeerd zit een aantal heel nuttige plugins niet in PLi. Zo is het altijd wat.

    Help asked via PM will be ignored.
    The forum is there for help and all will benefit from your questions.
    NO CARD SHARING TALK WILL BE TOLERATED, LAN OR WAN, IN OPEN FORUM OR PM !

    English is not my native tongue.
    I apologise for all my grammar, spelling and idiom errors.

  10. #24

    Title
    Junior Member
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Netherlands
    Posts
    14
    Thanks
    8
    Thanked 2 Times in 1 Post
    Lagere schoolplein taal allemaal

    Dit is beter
    Nee hoor, dit is beter.
    Nee, dit is veel beter
    En altijd het laatste woord willen hebben.

    Ik snap het niet, er zijn mensen gelukkig met VIX, en er zijn mensen gelukkig met PLi.
    En er zijn nog veel meer mensen op de wereld die gelukkig zijn zonder beide.
    Het lijkt wel een geloof.
    En die leiden (bijna) altijd tot oorlog

    Dames? / Heren doe toch eens volwassen
    Waarom toch dat gedram over welk image het beste is?

    Onderzoek en gebruik wat je het beste uitkomt.
    En geef andere mensen de mogelijkheid een andere mening te hebben.

    Bedank degene die het gemaakt heeft.
    (En geef een rood puntje aan degene tegen wie je een aversie hebt, en geef je vrienden groene puntjes. )

    Overigens zag ik een posting van de grote man achter VIX , Andy Blac, dat hij zich ook wilde gaan inzetten in het E2 OpenPlugins gebeuren (Image onafhankelijk)
    http://openpli.org/forums/topic/1960...ost__p__234959

    Grote Klasse

  11. #25
    JosFop4Sat's Avatar
    Title
    Junior Member
    Join Date
    May 2011
    Location
    Wouw, The Netherlands
    Posts
    17
    Thanks
    22
    Thanked 6 Times in 4 Posts
    Ik vind het allemaal prachtig, want zelf heb ik niet de energie en de tijd om zelf programma's te maken voor de Linux box, maar dat terzijde...
    Over het wel of niet gebruiken van Enhanced Movie Center het volgende:

    De dag nadat ik het uitgezet had kreeg ik mijn vrouw aan de telefoon, die vertelde dat ze het spoor bijster was en niet meer bij de opnames kon komen.
    Een startmap is moeilijk of niet in te stellen in ViX-zonder-EMC, dus de laatste map, die je geraadpleegd hebt wordt dan blijkbaar getoond.
    En dat kan wel eens link zijn als leken bestanden gaan wissen in de root.....
    Tevens zag ik dat de grafische interface sober is en progress bars niet getoond worden. De speler, als de film gestart is, is ook magertjes.
    Maar dat is een kwestie van smaak. Ik mis vooral de vele instelmogelijkheden uit EMC, maar ook hier geldt weer dat de meeste gebruikers alleen maar de opname starten en wellicht de rest onbelangrijk vinden. Toeters en bellen klinken soms onnodig.
    Vele mensen, vele wensen. Mijns inziens voegt EMC wel iets toe dus, want ik heb deze weer snel aangezet toen ik thuis kwam.
    Vu+ Ultimo on ViX 3.0 ;Vu+ Duo2 on Vix 3.0; Logitech 600;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

  12. #26
    Rob van der Does's Avatar
    Title
    ViX Beta Tester
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    The Netherlands & France
    Posts
    36,262
    Thanks
    1,720
    Thanked 9,461 Times in 6,675 Posts
    Smaken verschillen, dat mag en is zelfs goed.
    Maar ik ben er nog steeds niets wijzer van geworden: welke functionaliteit voegt EMC nu toe?
    En zonder EMC navigeer ik moeiteloos naar alle locaties, binnen en buiten de box

    Help asked via PM will be ignored.
    The forum is there for help and all will benefit from your questions.
    NO CARD SHARING TALK WILL BE TOLERATED, LAN OR WAN, IN OPEN FORUM OR PM !

    English is not my native tongue.
    I apologise for all my grammar, spelling and idiom errors.

  13. #27
    JosFop4Sat's Avatar
    Title
    Junior Member
    Join Date
    May 2011
    Location
    Wouw, The Netherlands
    Posts
    17
    Thanks
    22
    Thanked 6 Times in 4 Posts
    Zoals ik al aangaf, zijn niet alle medegebruikers thuis in de box en dat is wel iets waar ik rekening mee moet houden.
    Een startmap instelling, dat is dus al zo'n functionaliteit die iets toevoegt, maar ook de progressbars vind ik niet in de ViX player, wel bolletjes die een kwart, een half, driekwart of heel aangeven.
    Btw, wat is het bezwaar van het gebruik van EMC? Treedt er dan instabiliteit op? Nog niets van gemerkt.
    Maar zodra ik meer tijd heb zal ik de functionaliteiten eens verder onder de loep nemen.
    Vu+ Ultimo on ViX 3.0 ;Vu+ Duo2 on Vix 3.0; Logitech 600;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

  14. #28
    Rob van der Does's Avatar
    Title
    ViX Beta Tester
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    The Netherlands & France
    Posts
    36,262
    Thanks
    1,720
    Thanked 9,461 Times in 6,675 Posts
    Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat Enigma2 een gebruikersvriendelijk programma is. Het is duidelijk een aaneenschakeling van losse functionaliteit, waarin weinig eenheid en samenhang is te bespeuren. Dat is een structureel probleem en niet zomaar even op te lossen, ook al omdat het deels voortkomt uit de onderliggende programmatuur (de C++ laag).

    Toch valt er wel wat aan te doen. Om een voorbeeld te noemen: het gecombineerde gebruik van de plugins MenuSort en PluginHider geven de mogelijkheid om allerlei nooit gebruikte opties (zoals sleeptimer, kinderslot, Mediaplayer, allerlei systeem-plugins etc.) te verbergen en menu-items in een andere volgorde te zetten. Natuurlijk: dat vergt wat werk en wat inzicht, maar dan heb je ook wat: ik vind alleen al hierdoor het totale systeem aanzienlijk gebruikersvriendelijker. Omdat al die instellingen worden opgeslagen door de settingsmanager, is het een eenmalige klus.

    Nog drie items die je noemt:
    1- De "ProgresBar" die wordt vertoond, is afhankelijk van de gebruikte skin, niet van het gebruikte image.
    2- In de opnamemap zijn eenvoudig symlinks aan te brengen. Ook navigatie (via de gele toes) kan worden vereenvoudigd, door in de instelling "opnamepaden" zogenaamde "bookmarks" aan te brengen. Ook hier geldt: even werk, maar het is eenmalig.
    3- EMC is fameus voor het aanbrengen van systeemwijzigingen. Deze kunnen problemen veroorzaken en het heeft tot gevolg dat de plugin zich niet volledig laat verwijderen. Dat was voor ons reden die plugin niet meer via de feeds ter beschikking te stellen.



    btw: we zijn wel een pietsie off-topic gegaan. Dat mag ik eigenlijk niet toelaten....

    Help asked via PM will be ignored.
    The forum is there for help and all will benefit from your questions.
    NO CARD SHARING TALK WILL BE TOLERATED, LAN OR WAN, IN OPEN FORUM OR PM !

    English is not my native tongue.
    I apologise for all my grammar, spelling and idiom errors.

  15. #29
    ESM
    Na de laatste bijdragen toch nog even een losse flodder :

    Meteoviewer - 1.64 in feeds, 1.66 laatste versie. De eerste die ik nu tegenkom. En LiveFootball heb ik nodig voor mijn werk en is erg makkelijk via de Vu maar die crasht in ViX, elke keer

    Misschien dat je daar eens naar wilt kijken

  16. #30
    Rob van der Does's Avatar
    Title
    ViX Beta Tester
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    The Netherlands & France
    Posts
    36,262
    Thanks
    1,720
    Thanked 9,461 Times in 6,675 Posts
    Wellicht dat je beide plugins hier wilt posten?

    Help asked via PM will be ignored.
    The forum is there for help and all will benefit from your questions.
    NO CARD SHARING TALK WILL BE TOLERATED, LAN OR WAN, IN OPEN FORUM OR PM !

    English is not my native tongue.
    I apologise for all my grammar, spelling and idiom errors.

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
This website uses cookies
We use cookies to store session information to facilitate remembering your login information, to allow you to save website preferences, to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.