Hello Guest, if you are reading this it means you have not registered yet. Please take a second, Click here to register, and in a few simple steps you will be able to enjoy our community and use our OpenViX support section.
Page 1 of 4 123 ... LastLast
Results 1 to 15 of 46

Thread: Waarom al die oude plugins?

  1. #1
    ESM

    Waarom al die oude plugins?

    Ik heb de nieuwste ViX even bekeken maar kan niet echt zeggen dat ik het nou zo veel beter vind dan eerdere. Vrijwel alle plugins zijn oude versies bijvoorbeeld. Als PLi, zoals ik zie, nog steeds het hart vormt van ViX snap ik niet waarom niet de nieuwste versies gebruikt zijn. Of zelfs maar een tussenversie...

  2. #2

    Title
    Junior Member
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Netherlands
    Posts
    14
    Thanks
    8
    Thanked 2 Times in 1 Post
    Jij durft.
    Dat komt je op een extra rood puntje te staan.

    Let maar op, je wordt nog wel gecorrigeerd.

  3. #3
    Rob van der Does's Avatar
    Title
    ViX Beta Tester
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    The Netherlands & France
    Posts
    36,262
    Thanks
    1,720
    Thanked 9,461 Times in 6,675 Posts
    Quote Originally Posted by ESM View Post
    Ik heb de nieuwste ViX even bekeken maar kan niet echt zeggen dat ik het nou zo veel beter vind dan eerdere. Vrijwel alle plugins zijn oude versies bijvoorbeeld. Als PLi, zoals ik zie, nog steeds het hart vormt van ViX snap ik niet waarom niet de nieuwste versies gebruikt zijn. Of zelfs maar een tussenversie...
    Even vooraf: "losse" plugins vormen natuurlijk niet het hart van het systeem. Belangrijk geachte functionaliteit is standaard in het image verwerkt.
    Verder is VIX steeds minder op PLi gebaseerd: veel code is aangepast, om een betere, stabielere en gebruikersvriendelijke werking te krijgen. Noagl wat coe van PLi is de directe oorzaak van instabiliteit.

    Verder vind ik dat je even wat specifieker moet zijn. Ook aan plugins wordt veel aandacht besteed, maar het zijn er dermate veel, dat er wel eens wat mis kan gaan.
    Om een voorbeeld te noemen: als een plugin bij PLi niet werkt, is het standaard antwoord daar "die is niet van ons, daarvoor moet je nij de plugin maker zijn". Bij ViX wordt er daarentegen wordt, indien mogelijk, een plugin gerepareerd en dan pas in de feeds gezet. En niet werkende plugins zijn, voor zover het probleem onderkend is, van de feeds verwijderd.

    Help asked via PM will be ignored.
    The forum is there for help and all will benefit from your questions.
    NO CARD SHARING TALK WILL BE TOLERATED, LAN OR WAN, IN OPEN FORUM OR PM !

    English is not my native tongue.
    I apologise for all my grammar, spelling and idiom errors.

  4. #4
    ESM
    Ik mis ook veel leuke plugins, maar goed als het niet werkt met Vix dan is dat zo. Ik vind de laatste Vix niet fijn, teveel het VTI probleem: veelvuldig en landurig naar het draaiende Vix logo kijken zonder crash en dus ook geen crashlog maar wat er gebeurt: geen idee.

    Enne: ik haat dat gedoe met rode en groene bolletjes. Als men niet tegen een beetje (het was niet eens) kritiek kan..poeh.

  5. #5
    Rob van der Does's Avatar
    Title
    ViX Beta Tester
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    The Netherlands & France
    Posts
    36,262
    Thanks
    1,720
    Thanked 9,461 Times in 6,675 Posts
    Spinners? Hmmm, geen bekend verschijnsel. En we hebben toch aardig wat getest.
    Op welke box? En welke plugins geïnstalleerd? gebeurt het ook als er helemaal geen extra plugins zijn geïnstalleerd?
    Kan je eens via telnet "top" ingeven, en kijken welk proces veel CPU vraagt?

    En over bolletjes: had ik nog nooit gezien, of zelfs maar van gehoord. Naar aanleiding van deze post ben ik ernaar op zoek gegaan, en inderdaad: dat vind ik ook maar niets. Een beetje teveel PLi.......

    Help asked via PM will be ignored.
    The forum is there for help and all will benefit from your questions.
    NO CARD SHARING TALK WILL BE TOLERATED, LAN OR WAN, IN OPEN FORUM OR PM !

    English is not my native tongue.
    I apologise for all my grammar, spelling and idiom errors.

  6. #6
    ESM
    Het gaat om de Vu+ duo. Ik weet niet of het niet gebeurt als er geen plugins geinstalleerd zijn. Maar dat is voor mij ook geen optie

    Een paar favoriete plugins: Apple Movie trailers, IMDB, EMC, Fritzcall, Foreca (niet in Vix), Webradio FS (niet in Vix), Live Football (niet in Vix), Sportportal (niet in Vix), Meteo Viewer (niet in Vix), Multiquickbutton, TV Charts, Unwettercentrale, Traffic (verkehrsinfo). En dan de EPG. Dat gaat ook wat mij betreft niet lekker in Vix. En ook jammer dat CoolEPG niet wordt ondersteund. Ik hou wel van een beetje bling en vind de oplossing van Vix wel snel maar ugly.

    Ik hoop zo een beetje te helpen. Ik heb me al eerder opgeworpen als beta tester. Maar het schijnt dat dat nooit nodig is. En blijkbaar gebruiken de testers nooit de plugins die ik wel gebruik.

    Overigens werken ALLE plugins waar ik achter heb gezet dat die niet aanwezig zijn in Vix wel,....

    Enne: pleit aub binnen het team voor het uitzetten van die bolletjes onzin. Het is verre van vriendelijk. En als ik 7 bedankjes heb ik vijf postings zou er ook geen rood bolletje moeten zijn
    Last edited by ESM; 22-11-11 at 21:41.

  7. #7
    Rob van der Does's Avatar
    Title
    ViX Beta Tester
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    The Netherlands & France
    Posts
    36,262
    Thanks
    1,720
    Thanked 9,461 Times in 6,675 Posts
    Even puntsgewijs, anders springen we van de hak op de tak:

    1- IMDB is standaard aanwezig, die moet je dus niet nog een keer willen installeren
    2- EMC voegt (vrijwel) geen functionaliteit toe en installeren is vragen om problemen (staat dan ook niet online)
    3- Cool-EPG heeft nogal wat code-problemen (in alle versies); installatie is niet aan te raden
    4- Foreca is simpelweg online te installeren, ik gebruik die ook
    5- Apple movie en MeteoViewer staan in de feeds en leveren geen enkel probleem op
    6- Multiquickbutton is niet compatible met ViX en is daarom uit de feeds verwijderd.
    7- Wat gaat er niet lekker met de EPG?
    8- Even terug naar mijn eerdere vraag: welke plugins zijn dan verouderd?
    9- Ik heb het al eerder gezegd: plugins zijn bijzaak. Daarmee bedoel ik dat die niet het hart van het systeem vormen. Om het helemaal goed te doen is onbegonnen werk, maar de plugins die we online zetten worden zo goed mogelijk getest, vaak zelfs aangepast, en bij een bekende incompatibiliteit die niet te verhelpen is, off-line gehaald. En inderdaad: er bestaan zoveel plugins, dat er altijd wel leuke te vinden zijn. En dat lukt je blijkbaar ook goed.
    10- Let op: je hebt nogal wat plugins geïnstalleerd en die snoepen allemaal wat resources op. En de DUO heeft niet al te veel geheugen. Nogmaals: we hebben het nodige getest, en zijn geen echte problemen tegengekomen. Anders hadden we het image natuurlijk ook niet uitgebracht. Maar met teveel extra's aan boord, kan je elke box uiteindelijk klein krijgen. Overigens heb ik ook het nodige geïnstalleerd, maar ik kom geen noemenswaardige problemen tegen.

    Help asked via PM will be ignored.
    The forum is there for help and all will benefit from your questions.
    NO CARD SHARING TALK WILL BE TOLERATED, LAN OR WAN, IN OPEN FORUM OR PM !

    English is not my native tongue.
    I apologise for all my grammar, spelling and idiom errors.

  8. #8
    WOIIFTM's Avatar
    Title
    Forum Supporter
    Donated Member
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Belgium
    Posts
    83
    Thanks
    48
    Thanked 23 Times in 9 Posts
    Persoonlijk ben ik tevreden met VIX zoals het nu is maar ik gebruik buiten EMC ook geen enkele andere extra plugin. Mijn satbox dient om TV te kijken en niets meer. Ik heb naast mij Vu+ Duo ook een Apple mini aan m'n TV hangen en daar kan ik veel meer mee dan met plugins, maar dit alles is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

    Als je een reeks plugins graag gebruikt zou ik je aanraden om je ervaringen of iets wel of niet (helemaal) werkt op het forum te delen. Niet alleen geraakt je zo ook je rode bolletjes kwijt (grapje) maar de interesse van andere gebruikers rond en bepaalde plugins kan gewekt worden en da's weer een extra kans om een plugin werkende te krijgen. Ik ben op die manier op de Suomipoeka plugin gevallen en later op EMC omdat Suomipoeka niet verder ontwikkeld werd.

    Let wel op dat plugins meetal niet door het VIX team ontwikkeld werden en dat je in weze de plugin eigenaar op het probleem met VIX moet wijzen.

    En wat de bolletjes betreft, er zijn ergere plaatsen (VTI?) en persoonlijk kijk ik er niet naar.
    Vu+ Duo with VTI (latest) ° Vu+ Ultimo with ViX (latest) * Wavefrontier 90 * Quad LNB's

  9. #9
    ESM
    Rob, ik ga ze niet allemaal overdoen maar: meteoviewer is een verouderde versie.

    EPG download nooit volledig. Zal ook wel weer liggen aan dat ik aardig wat dingen (landen, gebieden) aanklik, maar dat wil ik dan ook...

    Ik vind multiquick beter dan wat Vix zelf doet. Dus ik zou die Vix dingen dan graag als optie zien.

    CoolEPG geeft bij mij geen problemen in bijvoorbeeld PLi, Blackhole en VTI. Raar dat dat wel zo is, blijkbaar, bij Vix.

    Over de resources: ik gebruik een swapfile niet voor niets natuurlijk!

  10. #10
    Rob van der Does's Avatar
    Title
    ViX Beta Tester
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    The Netherlands & France
    Posts
    36,262
    Thanks
    1,720
    Thanked 9,461 Times in 6,675 Posts
    Wat hebben jullie toch met EMC? Zoals gezegd voegt die nagenoeg geen functionaliteit toe. Die plugin is ontwikkeld vanwege het (vrijwel) volledige gebrek aan functionaliteit van een standaard DM-Enigma opnamelijst.
    Maar als er wel functionaliteit wordt toegevoegd die je van belang vind, hoor ik graag welke dat is. Wellicht kan die dan gewoon in het image worden geïmplementeerd.

    Help asked via PM will be ignored.
    The forum is there for help and all will benefit from your questions.
    NO CARD SHARING TALK WILL BE TOLERATED, LAN OR WAN, IN OPEN FORUM OR PM !

    English is not my native tongue.
    I apologise for all my grammar, spelling and idiom errors.

  11. #11
    ESM
    Ik heb even de top uitgevoerd en de enige grootgebruikers zijn enigma2 en cccam. 134% en 45%

  12. #12
    Rob van der Does's Avatar
    Title
    ViX Beta Tester
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    The Netherlands & France
    Posts
    36,262
    Thanks
    1,720
    Thanked 9,461 Times in 6,675 Posts
    Quote Originally Posted by ESM View Post
    Rob, ik ga ze niet allemaal overdoen maar: meteoviewer is een verouderde versie.
    EPG download nooit volledig. Zal ook wel weer liggen aan dat ik aardig wat dingen (landen, gebieden) aanklik, maar dat wil ik dan ook...
    Ik vind multiquick beter dan wat Vix zelf doet. Dus ik zou die Vix dingen dan graag als optie zien.
    CoolEPG geeft bij mij geen problemen in bijvoorbeeld PLi, Blackhole en VTI. Raar dat dat wel zo is, blijkbaar, bij Vix.
    Over de resources: ik gebruik een swapfile niet voor niets natuurlijk!
    Nee, je moet niets over doen, maar je geeft steeds geen compleet antwoord.
    1- Meteoviewer: laat ik naar kijken. Is dat de enige verouderde? Uit je openings post kreeg ik de indruk dat het om vele plugins zou gaan.
    2- EPG download: ik krijg dagelijks op 6 boxen waar ViX op draait een zeer uitgebreide EPG-download (via XMLTV) binnen. Afgezien van een enkel incidentje gaat dat eigenlijk altijd goed. Ook op dit forum, waar het merendeel Cross-EPG gebruikt, hoor je daar zelden klachten over;
    3- MQB heeft absoluut veel meer functionaliteit dan wat er in ViX zit. Er zijn wel plannen dat uit te breiden.
    4- De Swap. Dat is een belangrijk gegeven. Een swap file is één van de zaken die problemen op kan leveren. Een sawp-file is niet nodig: Linux heeft een intelligent geheugen beheer systeem. Sterker nog: een swap-file maakt de box per definitie traag; het gebruik ervan is een geëigende methode om spinners te krijgen.
    Ik ben benieuwd naar je ervaringen als die is uitgeschakeld (en daarna de box opnieuw is opgestart).
    Ook picons op HDD of USB kunnen voor vertraging zorgen (die horen in flash thuis), evenals (tijdens het zappen) een ingeschakelde permanente timeshift.

    Help asked via PM will be ignored.
    The forum is there for help and all will benefit from your questions.
    NO CARD SHARING TALK WILL BE TOLERATED, LAN OR WAN, IN OPEN FORUM OR PM !

    English is not my native tongue.
    I apologise for all my grammar, spelling and idiom errors.

  13. #13
    Rob van der Does's Avatar
    Title
    ViX Beta Tester
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    The Netherlands & France
    Posts
    36,262
    Thanks
    1,720
    Thanked 9,461 Times in 6,675 Posts
    Quote Originally Posted by ESM View Post
    Ik heb even de top uitgevoerd en de enige grootgebruikers zijn enigma2 en cccam. 134% en 45%
    Nou, dan is er dus echt iets ernstigs loos met je box. Beide zijn normaliter goed voor slechts een paar procent. Enigma kan oplopen tot zo'n 15-20 %, als er veel opnames tegelijk lopen.
    De volgende vraag is natuurlijk wat er dan loos is.......

    Help asked via PM will be ignored.
    The forum is there for help and all will benefit from your questions.
    NO CARD SHARING TALK WILL BE TOLERATED, LAN OR WAN, IN OPEN FORUM OR PM !

    English is not my native tongue.
    I apologise for all my grammar, spelling and idiom errors.

  14. #14
    ESM
    De twee waardes zijn mem cijfers, CPU is respectievelijk 2 en 1%

    En: ik zal Vix mogen nog eens opnieuw installeren en dan zonder swap. Waarom zit die functie dan standaard te kiezen in ViX?!

  15. #15
    Rob van der Does's Avatar
    Title
    ViX Beta Tester
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    The Netherlands & France
    Posts
    36,262
    Thanks
    1,720
    Thanked 9,461 Times in 6,675 Posts
    Omdat er veel mensen zijn (die blijkbaar de Windows manier van omgaan met geheugen in het achterhoofd hebben) die anders met het handje gaan meubelen om alsnog een Swapfile te activeren. Die komen vervolgens met allerlei vage klachten om hulp vragen. Maar als het aan mij lag, was het er weer uit gehaald.
    En doe me een plezier: als je toch opnieuw gaat flashen, laat dan EMC achterwege (en meld daarna wat je mist) en Cool ook.

    Help asked via PM will be ignored.
    The forum is there for help and all will benefit from your questions.
    NO CARD SHARING TALK WILL BE TOLERATED, LAN OR WAN, IN OPEN FORUM OR PM !

    English is not my native tongue.
    I apologise for all my grammar, spelling and idiom errors.

Page 1 of 4 123 ... LastLast

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
This website uses cookies
We use cookies to store session information to facilitate remembering your login information, to allow you to save website preferences, to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.