Hello Guest, if you are reading this it means you have not registered yet. Please take a second, Click here to register, and in a few simple steps you will be able to enjoy our community and use our OpenViX support section.
Results 1 to 2 of 2

Thread: Geen geluid france2 bij combinatie OSCAM en M7 CI CAM

  1. #1

    Title
    Junior Member
    Join Date
    Aug 2017
    Posts
    2
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Geen geluid france2 bij combinatie OSCAM en M7 CI CAM

    Gegroet,

    Sinds een week heb ik een Mut@nt HD51 draaien op OpenVix, en vandaag vond ik jullie forum.

    Nu heb ik een vraag. De Mut@nt met OpenVix bevalt uitstekend, en was voor iemand die nieuw is met dit soort ontvangers, zelfs vrij simpel draaiend te krijgen.

    Inmiddels heb ik hier zowel mijn M7 CI CAM inzitten, samen met een OSCAM configuratie die de beschikking heeft over een TNTSAT V6 kaart in de interne kaartlezer.

    Werkt prima, wat ik mag zien, kan ik ook decoderen, maar er is een vervelend probleem.

    De franse zender France2 HD geeft prima beeld maar geen geluid.

    Er is een workarround, het verwijderen van de M7 CAM uit het CI slot. Als ik dat doe is direct het geluid terug.
    Een ander ding, er verschijnt bij de eerste keer benaderen van France2 na een herstart de melding in beeld (verzorgt door mijn M7 CAM) dat ik geen rechten heb voor dit kanaal.

    Blijkbaar loopt de decodering voor deze zender geheel of gedeelteljk via de M7 CAM in plaats van via OSCAM.

    Het geluid is trouwens ook niet aanwezig in een opname, of in een stream die ik open op mijn PC of Tablet.

    Hoe vertel ik OSCAM of OpenVix dat de decodering van France2 enkel door de OSCAM softcam behandeld dient te worden?

    Ik heb intussen al het nodige geprobeerd, prio's zetten in de OSCAM configuratie, de CI CAM via de assign plugin enkel toevoegen aan de M7 kanalen, maar tot nu toe geen resultaat.

    De 'fout' heeft blijkbaar een oorzaak ergens diep in het systeem.

    Wie weet hier raad?

    Cyrano.

  2. #2

    Title
    Junior Member
    Join Date
    Aug 2017
    Posts
    2
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Een korte aanvulling hierop:

    Ook ik ben een slachtoffer van wat men 'collateral damage' noemt.

    Zie het volgende artikel:

    http://js.mamydirect.com/redir/click...397560-64.html

    Hierin wordt kort uitgelegd wat gister heeft gespeeld. Men heeft in Frankrijk wat aan de codering gesleuteld, en zoals ik heb mogen ervaren kan dit dus betekeken dat als je een V6 kaart update in een van de ontvangers uit de RECHTER kolom je V6 TNTSAT kaart automatisch wordt opgewaardeerd naar een ruitenkrabber.

    Niet echt leuk. Gelukkig las ik het voor mijn vervangende kaart binnenkomt. Nu nog uitzoeken of ik het ding zonder gevaar voor zijn/haar/hets leven in mijn Mutant hd25 box (openVix plus oscam) kan steken, anders wordt het wel een erg dure set ruitenkrabbers...

    Iemand een idee waar en of ik een betrouwbare (lees functionerende) Viaccess v6 (orca) CAM kan krijgen die mij beeld geeft met TNTSAT en een V6 kaart?

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
This website uses cookies
We use cookies to store session information to facilitate remembering your login information, to allow you to save website preferences, to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.