Hello Guest, if you are reading this it means you have not registered yet. Please take a second, Click here to register, and in a few simple steps you will be able to enjoy our community and use our OpenViX support section.
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 16 to 27 of 27

Thread: opnames op duo2 bekijken met een duo

  1. #16

    Title
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Amsterdam
    Posts
    122
    Thanks
    9
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Het is uiteindelijk poort 139 die geforward moet worden, kan iemand iets vertellen over deze poort?
    VU+Duo latest VIX image&version

  2. #17

    Title
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Amsterdam
    Posts
    122
    Thanks
    9
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Google:
    Port 139 is de standaard poort voor smb/cifs. Als je Windows filesharing aan hebt gezet zul je deze poort wel moeten toestaan voor je eigen netwerk zodat alleen die er bij kunnen. Als je het gaat toestaan voor heel het internet dan kan iedereen de boel benaderen en dat levert een heel groot risico met zich mee

    Dus toch handig als je in het mount cifs menu zelf een poort kan toewijzen?
    VU+Duo latest VIX image&version

  3. #18
    Rob van der Does's Avatar
    Title
    ViX Beta Tester
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    The Netherlands & France
    Posts
    36,257
    Thanks
    1,717
    Thanked 9,461 Times in 6,675 Posts
    Ik zou sowieso een NFS mount gebruiken, geen cifs/samba.
    NFS is het native protocol voor linux.

    Help asked via PM will be ignored.
    The forum is there for help and all will benefit from your questions.
    NO CARD SHARING TALK WILL BE TOLERATED, LAN OR WAN, IN OPEN FORUM OR PM !

    English is not my native tongue.
    I apologise for all my grammar, spelling and idiom errors.

  4. #19
    Peterj's Avatar
    Title
    ViX Beta Tester
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    Veendam
    Posts
    1,264
    Thanks
    600
    Thanked 625 Times in 432 Posts
    Het is bloedlink een dergelijke poort als 139 'open' te zetten. Op dit soort poorten worden de meeste 'aanvallen' gedaan. Aan de kant van de streamer kun je wel de default poort gebruiken en in de firewall met een poort forwarding van poort x naar poort y werken. Echter ik betwijfel het dat je aan de zijde van de stream ontvanger een specifieke poort kunt kiezen.
    Denk ook eens aan de mogelijkheid van een IPVPN tunnel tussen beide locaties, als je routers dit ondersteunen.
    Vu+ Duo2, OpenVix, 3xdvb-c
    Vu+ SoloSE V2, OpenVix, 1xdvb-s2 , 1xdvb-c (Sundtek)
    Vu+ SoloSE V2, OpenVix, 1xdvb-c
    Vu+ SoloSE, OpenVix, 1xdvb-c
    ET6500. OpenVix, 1xdvb-c
    Motor 1m dish

  5. #20
    Rob van der Does's Avatar
    Title
    ViX Beta Tester
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    The Netherlands & France
    Posts
    36,257
    Thanks
    1,717
    Thanked 9,461 Times in 6,675 Posts
    Maar even terug naar de basics: waarom niet gewoon streamen via de web-interface? Of ben ik nu de draad kwijt?
    Als je dat doet (ook weer afgeschermd met een sterk wachtwoord) kan je de transcoding zo instellen, als de netwerkprestaties toelaten.

    Help asked via PM will be ignored.
    The forum is there for help and all will benefit from your questions.
    NO CARD SHARING TALK WILL BE TOLERATED, LAN OR WAN, IN OPEN FORUM OR PM !

    English is not my native tongue.
    I apologise for all my grammar, spelling and idiom errors.

  6. #21

    Title
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Amsterdam
    Posts
    122
    Thanks
    9
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Quote Originally Posted by Peterj View Post
    Het is bloedlink een dergelijke poort als 139 'open' te zetten. Op dit soort poorten worden de meeste 'aanvallen' gedaan. Aan de kant van de streamer kun je wel de default poort gebruiken en in de firewall met een poort forwarding van poort x naar poort y werken. Echter ik betwijfel het dat je aan de zijde van de stream ontvanger een specifieke poort kunt kiezen.
    Denk ook eens aan de mogelijkheid van een IPVPN tunnel tussen beide locaties, als je routers dit ondersteunen.
    Bedankt voor de waarschuwing!
    De routers zijn beide Cisco EPC3925 en hebben inderdaad een firewall setup maar zie daar niet zo direct een forwarding van px naar py.
    Wat ik wil doen is een duo zonder schotel+card gebruiken op adres1 en vandaar af verbinding maken met een duo2 op adres2, alleen maar om de opnames van duo2 te bekijken.
    Het mooist is dan volgens mij de duo2 hdd te mounten in het duo netwerk.
    Het voordeel is direct opnames op duo2 adres2 bekijken op tv duo adres1 zonder laptop/webif.
    Dat lukt met cifs (alleen als p139 geforward is) en (nog) niet met nfs, ook niet als ik even test met alle poorten open.
    Heb al eens eerder een vpn geprobeerd op te zetten maar dat is me nog niet gelukt...
    VU+Duo latest VIX image&version

  7. #22

    Title
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Amsterdam
    Posts
    122
    Thanks
    9
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Quote Originally Posted by Rob van der Does View Post
    Maar even terug naar de basics: waarom niet gewoon streamen via de web-interface? Of ben ik nu de draad kwijt?
    Als je dat doet (ook weer afgeschermd met een sterk wachtwoord) kan je de transcoding zo instellen, als de netwerkprestaties toelaten.
    Met NFS kan ik de duo alleen lokaal (192.etc) mounten, mounten op het externe ip adres, 213. etc) met alle poorten open lukt helaas ook niet.
    Wat ik wil doen is een duo zonder schotel+card gebruiken op adres1 en vandaar af verbinding maken met een duo2 op adres2, alleen maar om de opnames van duo2 te bekijken.
    Het mooist is dan volgens mij de duo2 hdd te mounten in het duo netwerk.
    Het voordeel is direct opnames op duo2 adres2 bekijken op tv duo adres1 zonder laptop/webif.

    Maar als je bedoelt via de duo een webif stream op te zetten, dus geen laptop gebruiken, om zo opnames te bekijken is het ook een optie?
    VU+Duo latest VIX image&version

  8. #23

    Title
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Amsterdam
    Posts
    122
    Thanks
    9
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Quote Originally Posted by Peterj View Post
    Het is bloedlink een dergelijke poort als 139 'open' te zetten. Op dit soort poorten worden de meeste 'aanvallen' gedaan. Aan de kant van de streamer kun je wel de default poort gebruiken en in de firewall met een poort forwarding van poort x naar poort y werken. Echter ik betwijfel het dat je aan de zijde van de stream ontvanger een specifieke poort kunt kiezen.
    Denk ook eens aan de mogelijkheid van een IPVPN tunnel tussen beide locaties, als je routers dit ondersteunen.
    De router Cisco EPC3925 lijkt beperkte vpn mogelijkheden te hebben, alleen tunneling via twee Cisco EPC3925 lijkt te werken, wat toevallig het geval is.
    Is het echt zo link als ik poort 139 forward voor alleen het ip 192.etc. van de duo2?
    Het interne netwerk heb ik ook alleen toegang toegestaan voor bekende mac adressen, dat is weer een klein blockje of houdt niks tegen?
    VU+Duo latest VIX image&version

  9. #24
    Rob van der Does's Avatar
    Title
    ViX Beta Tester
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    The Netherlands & France
    Posts
    36,257
    Thanks
    1,717
    Thanked 9,461 Times in 6,675 Posts
    Denk ook eens aan het gebruik van een slingbox: die zijn precies bedoeld voor wat jij wilt, en schijnen goed en niet duur te zijn.

    Help asked via PM will be ignored.
    The forum is there for help and all will benefit from your questions.
    NO CARD SHARING TALK WILL BE TOLERATED, LAN OR WAN, IN OPEN FORUM OR PM !

    English is not my native tongue.
    I apologise for all my grammar, spelling and idiom errors.

  10. #25

    Title
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Amsterdam
    Posts
    122
    Thanks
    9
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Quote Originally Posted by Rob van der Does View Post
    Denk ook eens aan het gebruik van een slingbox: die zijn precies bedoeld voor wat jij wilt, en schijnen goed en niet duur te zijn.
    Dan zit ik toch weer achter de laptop tv te kijken?
    Ik wil juist gewoon op de tv op een ander adres de opnames van thuis op de duo2 bekijken.
    Het mooist is dan de duo, waar ik anders niks mee doe, daarvoor te gebruiken dacht ik?
    VU+Duo latest VIX image&version

  11. #26
    Rob van der Does's Avatar
    Title
    ViX Beta Tester
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    The Netherlands & France
    Posts
    36,257
    Thanks
    1,717
    Thanked 9,461 Times in 6,675 Posts
    Ja, dat is denk ik zo.

    Help asked via PM will be ignored.
    The forum is there for help and all will benefit from your questions.
    NO CARD SHARING TALK WILL BE TOLERATED, LAN OR WAN, IN OPEN FORUM OR PM !

    English is not my native tongue.
    I apologise for all my grammar, spelling and idiom errors.

  12. #27

    Title
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Amsterdam
    Posts
    122
    Thanks
    9
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Het enige wat mij lukt het werkend te krijgen is mounten met cifs en port 139 forwarded.
    Omdat hier een risico schijnt te zijn met 139 forward wil ik hem niet 24/7 aan laten staan.
    Heb de WOL functie getest, werkt met lokale en externe ip's. http://aquilawol.sourceforge.net/
    Uitzetten kan met webif, maar het WOL programma aquilawol heeft ook een shutdown, weet alleen niet de script code hiervoor, iemand wel?
    Is het niet mogelijk webif uit te breiden met een WOL in het power menu?
    En is het veiliger als de WOL functie in duo2 met een password kan worden afgeschermd?
    VU+Duo latest VIX image&version

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
This website uses cookies
We use cookies to store session information to facilitate remembering your login information, to allow you to save website preferences, to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.