PDA

View Full Version : Channel toevoegen aan favorite Bouquet.



gbok
04-02-14, 16:40
Beste deskundigen,
Ik ben nu een maand bezig met mijn nieuwe hobby (VU+Duo) Een paar keer paniek in de tent (b.v. toen ik dacht dat een Flash vastliep).
Elke keer werd ik snel en effectief geholpen door verschillende mensen in de forum. Mijn pet af.
Ik heb mijn Vu+ nu (bijna) naar mijn zin gekregen. (gevaarlijke uitspraak!)
Ik heb een vraag. Hoe kan ik channels toevoegen aan de favorite bouquet die gemaakt is met ABM?
Het zal heel makkelijk zijn maar ik kan de handleiding nergens vinden.
Gr Dennis

bellejt
04-02-14, 16:49
ik doe dit via een programmaatje genaamd dreamboxedit op mijn PC.Directory aanmaken bv "VUlist".Dan Ftp download inclus bouqetten naar die directory van de VU naar PC.Dan kan je gewoon kanalen verwijderen of toevoegen tot je bouqetten.Ook nieuwe bouqetten aanmaken.Progje hoeft slechts eenmaal ingesteld.

gbok
04-02-14, 17:38
Met Filezilla kan ik dit ook ? (als ik het goed begrepen heb). Het programma kan ik gebruiken om een kopie van de kanalenlijst te verzenden naar mijn pc en vervolgens een selectie maken van mijn favorieten. Daarna ftp-en de gewenste kanalen naar de fav folder op de vu.
Of doet dreamboxedit meer dan kopieen verplaatsen via je pc en je vu+?
Gr Dennis

Rob van der Does
04-02-14, 18:30
FTPen is 'gevaarlijk': je gooit zo de structuur van de boeketten omver en dan zijn de rapen gaar.
Simpel even een editor gebruikt (DreamSet of zo), dan kan het niet fout gaan.

gbok
04-02-14, 19:09
FTPen is 'gevaarlijk': je gooit zo de structuur van de boeketten omver en dan zijn de rapen gaar.
Simpel even een editor gebruikt (DreamSet of zo), dan kan het niet fout gaan.

Cheers,
Ik ga opzoeken wat "Dreamset" is en hoe ik het kan gebruiken.

bellejt
05-02-14, 16:54
dreamboxedit kan nagenoeg alles.Copieren tussen PC en VU , bewerken favorietenlijsten en bouquets,bewerken sat gegevens en transponders enzovoort.

Rob van der Does
05-02-14, 17:20
En Dreamset ook, evenals SetEditDream.

gbok
05-02-14, 17:30
Bedankt voor het advies.
ik heb dreambox edit uiteindelijk uitgeprobeerd en (via de ftp optie) de bouquets overgezet naar pc. Een paar zenders in de fav folder gekopieerd en teruggestuurd naar de VU.
Werkt prima.
:thumbsup: