PDA

View Full Version : streamchannelconverter / partnerbox



duocams
18-11-13, 12:05
client duo vix v747 lan connect, geen schotel aangesloten, geen card, cccam 2.3, samba, nfs, ftp, telnet zijn actief
server duo2 vix v753 lan connect met schotel, met card, cccam 2.3, samba, ftp, telnet zijn actief
Op de duo client heb ik afp actief staan, maar lijkt niet nodig voor de duo2 server, denk dat het een apple protocol is?

Op de duo heb ik streamchannelconverter geinstalleerd en kan de kanalenlijst downloaden.
Als ik op de duo client een zender daarvan kies gaat op de duo2 server het rec icoontje in het display knipperen (hoort schijnbaar zo want als ik een normaal kanaal kies gaat het rec icoontje uit).
Echter alle gedownloade kanalen op de duo client geven een zwart beeld met een popup: Zender ongeldig (Timeout reading PMT).
In de download feeds staan nog 2 andere streamconverters (uit mijn hoofd epg en timers) die er misschien ook bij horen, moeten die ook worden geinstalleerd op de duo client?

Klopt het wel dat je met streamchannelconverter geen schotel en card hoeft aan te sluiten op de client?
Of is Partnerbox een betere keus?
Of moet er op de duo client nog iets geinstalleerd worden?
Of moet de tuner configuraties aangepast worden (is nu bij duo client gelijk aan duo2 server?

Rob van der Does
18-11-13, 13:58
Als ik op de duo client een zender daarvan kies gaat op de duo2 server het rec icoontje in het display knipperen (hoort schijnbaar zo want als ik een normaal kanaal kies gaat het rec icoontje uit).
Klopt: een stream wordt behandeld als een opname.


Echter alle gedownloade kanalen op de duo client geven een zwart beeld met een popup: Zender ongeldig (Timeout reading PMT).
Je weet zeker dat je in het 'remote bouquet' zit als dat gebeurt?


In de download feeds staan nog 2 andere streamconverters (uit mijn hoofd epg en timers) die er misschien ook bij horen, moeten die ook worden geinstalleerd op de duo client?
De RemoteTimer is zeker handig: dan kan je namelijk op de client een timer op de server toevoegen.


Klopt het wel dat je met streamchannelconverter geen schotel en card hoeft aan te sluiten op de client?
Ja. Want je gebruikt een tuner van de server.


Of is Partnerbox een betere keus?
Nee. Partnebox is achterhaald door de remote streams.


Of moet er op de duo client nog iets geinstalleerd worden?
Nee.



client duo vix v747 lan connect, geen schotel aangesloten, geen card, cccam 2.3, samba, nfs, ftp, telnet zijn actief
server duo2 vix v753 lan connect met schotel, met card, cccam 2.3, samba, ftp, telnet zijn actief
Of moet de tuner configuraties aangepast worden (is nu bij duo client gelijk aan duo2 server?
Je hoeft helemaal geen tuners te configureren, want je hebt geen LNB aangesloten.
Je hoeft dus ook geen settings te uploaden/restoren/maken. Alleen maar de gewenste pakketten met de RSC downloaden.

duocams
18-11-13, 14:22
Originally Posted by duocams

Echter alle gedownloade kanalen op de duo client geven een zwart beeld met een popup: Zender ongeldig (Timeout reading PMT).
Je weet zeker dat je in het 'remote bouquet' zit als dat gebeurt?

Natuurlijk, ik zie dan het rec icoontje knipperen, zit ik in een ander bouquet dan knippert hij niet, zoals al gezegd in het topic en door jou bevestigd dat dit normaal is...

Rob van der Does
18-11-13, 14:41
En de betreffende zender is wel te zien op de server zelf?

En ik vroeg dat niet voor niets: de melding 'Zender ongeldig (Timeout reading PMT)' is namelijk onbestaanbaar bij een stream.

duocams
18-11-13, 18:34
Ja, op de server duo2 zie ik al mijn kanalen/heb ik wel beeld in het boeket welke is geupload naar de client duo, ook als het rec icoontje knippert.
Soms is het beeld op de duo2 server wel in freezing mode, maar als ik dan even zap up/zap down dan is het beeld weer normaal en blijft ook het rec icoontjke braaf knipperen en blijft het beeld op de duo client gewoon zwart.

duocams
18-11-13, 20:33
Op duo client zie ik wel de epg info van de stream kanalen.
Krijg nu de melding als ik een stream kanaal wil bekijken:
Geen data op transponder!
(timeout reading PAT)
Op de gewone kanalen die alleen werken als er een schotel+card is aangesloten komt de logische melding Afstemmen mislukt.
Dit alleen maar om even te kijken of er een verschil is tussen de meldingen, is dus wel het geval.
Nog steeds geen beeld van stream kanalen, als ik zeg zwart beeld bedoel ik geen beeld/ ik zie dus het blauwe openvix opstartbeeld.
Kan ik het stream kanaal editen/de inhoud bekijken, zoja, hoe?

Rob van der Does
18-11-13, 21:17
Ik begrijp niet wat je fout doet.

Maar goed: op het PLi-forum heb je intussen dezelfde antwoorden gehad.

edmund
26-12-13, 20:36
Nu nog een oplossing!
Ik lees her en der dat vele -waaronder ik- partnerbox niet aan de praat krijgen.
Volgens de Pli groep, ligt het aan mij maar een testje wees uit dat het bij iemand van Pli eigenlijk ook niet werkt.
Ook las ik ergens dat de laatste partnerbox niet -MEER- zou werken op niet Dreamboxen.
Elders last ik weer dat het niet afhankelijk is van welke settingslijst, in het kort, zoek het zelf maar uit :-)
Als iemand een oplossing heeft dan hoor ik het graag.

Edmund

Rob van der Does
27-12-13, 06:40
Ik heb het gelezen op PLi.
Ik zou er niet moeilijk over doen: die plugin is verouderd en al jaren niet meer aangepast. Ik gebruik al sinds hij bestaat de RemoteChannelConvertor + de RemoteTimer en alles werkt gewoon goed, stabiel EN eenvoudig te bedienen.

duocams
27-12-13, 12:35
En dat werkt, eindelijk beeld plus txt op de client duo VIX 747 van server duo2 VIX 808, nog wel alleen lokaal getest.
Zou het ook extern werken?
Moeten voor extern gebruik de poorten 21 en 23 geforward worden of beter andere poorten kiezen?
Wordt hierbij ook gebruik gemaakt van de transcoding via duo2 server?
Lokaal normaal vloeiend beeld.
Thanx!

Rob van der Does
27-12-13, 12:39
Er zullen niet veel mensen zijn die voldoende upload bandbreedte hebben om een TS te kunnen streamen.
Transcoding is the way to go then!.
Moet je wel de 24/12 drivers gebruiken, anders werkt het niet.

duocams
27-12-13, 12:49
Ik gebruik niet TS maar probeerde na jouw laatste reply RemoteChannelConvertor + de RemoteTimer, dat is het enige wat ik lokaal werkend krijg.
Zitten die 24/12 drivers in de feeds en wat doen die?
Dus transcoding moet geactiveerd worden voor RemoteChannelConvertor + de RemoteTimer, hoe doe ik dat?
Dit gaat hopelijk de kant van een great happy new year op...

Rob van der Does
27-12-13, 12:58
TS is een transportstream. Een opname is een copy van de gehele stream die wordt uitgezonden: veel te veel voor extern gebruik (internet upload speed beperking).
De 24/12 zitten nog niet in je image: die zal je handmatig moeten installeren.
Transcoding activeer je in de betreffende plugin op de DUO2.
Vervolgens zie je in de web-if twee inplaats van één stream-ikoon. Die tweede is de transcoded stream (dus met een instelbaar lagere bitrate).
Bij het bekijken van een transcoded stream zou ik juist niet de boeketten van de RemoteChannelConverter op de clientbox bekijken, maar gewoon de web-if van de serverbox gebruiken (anders ben je via een omweg tweemaal aan het streamen).

duocams
27-12-13, 13:08
Hmmm, het kwartje wil nog niet vallen...
Heb je misschien een downloadlink naar die 24/12 drivers en hoe te installeren?
Moet ik ze op beide vu's installeren?
Hoe maak ik web-if boeketten op de client duo?
Met de laptop zie ik inderdaad de twee stream icoontjes, dat werkt prima, maar wil dat dus via de client duo gaan instellen, nog even het kwartje zoeken...

Rob van der Does
27-12-13, 13:15
Je hebt het over extern gebruik. Dat is buitenshuis? Dus via Internet? Dan zou ik zeker Transcoding gebruiken (vanwege de genoemde beperking in uploadsnelheid die vrijwel elke internet verbinding heeft).
Transcoding betekent laptop/PC - webif - transcode ikoon.
Echter: transcoding naar een tweede ontvanger zal niet lukken.

Drivers vind je op

http://archive.vuplus.com/download/drivers/
Die moet je uitpakken en de 4 files FTPen naar /lib/modules/3.3.8/extra

duocams
27-12-13, 15:01
Ok, drivers ftp naar duo2 gelukt.
Heb op de duo client naar de remote streams gezocht, staat in etc/enigma/userbouquet.gemaakt_27_dec_2013_remote.tv, daar staat 192.168.xx.xx en poort 8001, ip gewijzigd naar extern adres en de poort op 8003 gezet (is gelijk aan mijn transcode instelling op server duo2).
Ben nu thuis maar nog steeds prima beeld via externe ip, zou het ook werken als de box echt extern staat?

Rob van der Does
27-12-13, 16:57
Hmmm, ik denk niet dat je op die manier transcoded streams ziet: dat is alleen maar om de boeketten te lezen. Het streamen gaat gewoon over de standaard poort.
En dat blijkt ook wel omdat je nog steeds goed beeld hebt.

duocams
27-12-13, 17:31
Ben nu op een andere locatie, het werkt!
De streams die aangemaakt worden zien er zo uit:
xxx.xxx.xxx.xxx is mijn internet ip adres thuis.
Poort 8003 was oorspronkelijk 8001, maar ik heb die op de server en in de streams op 8003 gezet.
Perfect beeld, ook de HD zenders doen het helemaal 100% goed.
En dat met 6mb up en 60 down op beide locaties.

#NAME remote_Ruud
#SERVICE 1:0:1:FAB:451:35:C00000:0:0:0:http%3A//xxx.xxx.xxx.xxx%3A8003/1%3A0%3A1%3AFAB%3A451%3A35%3AC00000%3A0%3A0%3A0:NE D1
#SERVICE 1:0:1:FAC:451:35:C00000:0:0:0:http%3A//xxx.xxx.xxx.xxx%3A8003/1%3A0%3A1%3AFAC%3A451%3A35%3AC00000%3A0%3A0%3A0:NE D2
#SERVICE 1:0:1:FAD:451:35:C00000:0:0:0:http%3A//xxx.xxx.xxx.xxx%3A8003/1%3A0%3A1%3AFAD%3A451%3A35%3AC00000%3A0%3A0%3A0:NE D3

De beeld streams gaan dus echt via poort 8003, de boekets zijn gewoon aangemaakt door RemoteChannelConvertor met poorten 21 en 23, die hoeven dus niet geforward worden zou ik denken?

Dat wordt een very happy happy year!!!!
Dank je wel Rob, voor je support!

Rob van der Does
27-12-13, 17:33
Nou, klinkt goed. Niet verwacht dat dit zou gaan werken eigenlijk.

Draai die bitrate eens helemaal dicht (dus naar 50kbs of zo); dan moet het beeld heel slecht worden en dan weet je het helemaal zeker.

Rob van der Does
27-12-13, 17:36
Je hebt nu wel een poort openstaan naar je box. Lijkt me geen fijn idee.

Rob van der Does
27-12-13, 17:42
Gegeven dit succes zullen we bezien of we het instellen van de poort kunnen toevoegen aan de RCC-plugin. Bedankt voor de suggestie en het doorzetten!

duocams
27-12-13, 17:51
Ok, dat ga ik doen op de dag dat ik hier weer wegga, voor nu genieten en even kijken of alles goed blijft werken.
Wat ik me nu afvraag, de streams worden gemaakt met het lokale ip adres en een vaste streampoort 8001.
Is er een kans dat die plugin nog uitgebreid kan worden om ook externe ip adressen in te voeren en andere dan 8001 streampoorten?
Als ik het kon zou ik dat toevoegen naast de lokale ip en poort, dus als extra een externe ip en externe poort.
NB de streams aanmaken thuis met de externe ip wilde niet werken vandaar dat ik ze met notepad++ moest aanpassen.

Wat ik nu nog mis is de toegang naar de opnamemap van de server om ook opnames te kunnen bekijken...
Is daar een mogelijkheid voor?

Rob van der Does
27-12-13, 17:57
Wat ik nu nog mis is de toegang naar de opnamemap van de server om ook opnames te kunnen bekijken...
Is daar een mogelijkheid voor?
Die is er altijd geweest: het mounten van de server op de client. Net zoals je een lokale mount toevoegt. Ik weet alleen niet of daar ook een poort (de transcode poort) aan kan worden toegevoegd, maar dat ga jij nu vast even uitzoeken :)

duocams
28-12-13, 04:33
Het mounten wil even niet lukken, ga daar later weer mee verder.
Wilde de transcoding vanaf hier aanpassen met webif, dat kon eerder wel maar nu zie ik alleen de optie; poorten aanpassen en niet meer de fps en de stream uploadsnelheid, die staan uit mijn hoofd nu op 30 en 1mb. Wat ik eerder schreef dat ook de hd zenders het goed deden zonder hapering moet ik nu aanpassen:
Film1 hd van c+ gaat perfect
Een hd en Canvas hd af en toe haperingen
Film1 sport c+ goed
Eurosport HD en Eurosport2 HD, fox1 en fox2 sport veel haperingen
fox3 sport perfect
Hetzelfde sd streamkanaal lokaal en extern tegelijk opnemen gaat redelijk, heel af en toe haperingen maar goed te volgen, ook met txt888
Heb eerder ergens gelezen dat transcoding niet werkt bij lokale opnames en tegelijk extern/lokaal streamen.
In mijn stream boeket heb ik zoveel als mogelijk de sd kanalen opgenomen.
Vraag:
Is er een andere mogelijkheid om de ftp/streamsnelheid extern aan te passen en waarom zit dit niet meer in webif?
Wat de oorzaak kan zijn; 24/12 drivers of de duo2 upgrade van 806 naar 808, verder geen wijzigen in image uitgevoerd.
Indien mogelijk een tip wat de beste ftp/snelheidsinstelling is?

Rob van der Does
28-12-13, 06:45
De web-if in you image is nog niet aangepast aan de uitgebreide transcoding mogelijkheden.
Maar in de web-if heb je ook een komplete afstandsbediening: daarmee lukt het wel.

Fps zou ik op 25 zetten.

duocams
28-12-13, 12:05
Helaas, de webif ab oud model ab van duo werkt niet 100% op duo2, menu toets geeft geen respons, alleen zelfde screenshot zonder menu.
Ga straks wel even thuis instellen op 25fps en snelheid naar 1,5mb of 2mb verhogen, is dat een goede keus?
Beide vu's aangesloten via lan kabels op 6/60mb voor optimale snelheid.

Rob van der Does
28-12-13, 12:20
Hmm, geen idee dan. Oud of nieuw model maakt natuurlijk niet uit (niet fysiek en niet in web-if). Hier werkt het wel allemaal.

Over de uploadsnelheid kan ik je geen advies geven. Hangt helemaal van de lokale omstandigheden af.

duocams
28-12-13, 17:36
Vanmiddag instellingen veranderd naar 25 fps en 2.5mb. Zag de nieuwe transcode items die instelbaar zijn, is daar een handleiding/uitleg van?
AB probleem denk ik ligt aan mijn IE browser van ms, heb dat al eerder gehad, verander ik iets, zie ik dat niet terug, wel als ik de browser herstart. Kijk nu naar ned1 sd terwijl de duo2 thuis ned1 sd opneemt, perfect beeld. Is in de image 808 een tweede transcoding aktief/mogelijk?
De HD kanalen fox1 sport en eurosport etc haperen nog.

edmund
29-12-13, 17:22
Ik heb het gelezen op PLi.
Ik zou er niet moeilijk over doen: die plugin is verouderd en al jaren niet meer aangepast. Ik gebruik al sinds hij bestaat de RemoteChannelConvertor + de RemoteTimer en alles werkt gewoon goed, stabiel EN eenvoudig te bedienen.

Bedankt, het werkt hier OK

Edmund

Rob van der Does
29-12-13, 18:33
Goed :thumbsup:

duocams
29-12-13, 23:31
Zag net dat ik een foutje had gemaakt in portforwarding, maar nu blijkt dat dit foutje juist nodig is om extern te kunnen streamen, foutje:
forward extern 8003-8003 lokale ip duo2 server intern 8001-8001.
De stream boeket, aangepast met notepad++ staat hier op 8003, zie mijn vorige posts hierover.
Wat ook nodig is bij extern streamen, bij mij iig, port 139 forwarden, maar dat is niet gebruikelijk/veilig.
Resumerend denk ik het volgende:
Boeket aanmaken met remotechannelconcerter dan wordt poort 8001 gekozen, niet aanpasbaar, ook al wijzig je die naar bv 8003 met notepad++, wordt toch nog de server aangeroepen op poort 8001. Want als ik forward 8003-8003 ip 8003-8003 krijg ik geen beeld.
Misschien moet ik het boeket opnieuw aanmaken met goede forward instelling (8003-8003 ip 8003-8003???)...???
De transcoding zal op de interne serverpoort 8001 dan ook niet werken, vandaar de haperingen bij hd kanalen vermoed ik.
Lokaal werkt alles uitstekend zonder haperingen en zonder transcoding.
Ergens jammer dat port 8001 niet meer in te stellen is vanaf VIX 808 of is dat zo gedaan ivm 8001 gebruik door remotechannelconverter en/of ook andere plugins?
Als ik me met bovenstaande vergis hoor ik dat graag.