PDA

View Full Version : FTP communicatie met VU Ultimo



JosFop4Sat
26-08-12, 13:47
Ik heb gisteren openvix-3.0.204 op de Ultimo gezet en sindsdien kan ik geen verbinding maken met de PC, via FTP of via de verkenner.
Telnet werkt wel en ook remotestreamconvert via een 2e ontvanger werkt goed. Via WEBIF ook geen probleem.
Op de Ultimo staat FTP actief.
Is er nog iets wat ik in moet stellen bij deze nieuwste versie? Ik krijg bij FTP deze foutmelding:
< 500 OOPS: cannot locate user entry:vsftpd

Rob van der Does
26-08-12, 13:53
LoL, je bent niet de eerste gebruiker die de release thread niet heeft gelezen (of in ieder geval niet heeft opgevolgd): de foutmelding is het gevolg van het restoren van settings van een ouder image. De enige manier om daarvan af te komen is door opnieuw te flashen, en nu geen settings te restoren.

PS: Handmatige restore van de settingsfile, timers en autotimers is wel mogelijk.

Voor gebruik van de Windows verkenner is het installeren van Samba (Network --> Samba) noodzakelijk.

JosFop4Sat
26-08-12, 14:38
Aha, ik had al zo'n vermoeden dat ik iets verkeerd gedaan heb en heb inderdaad de release thread niet gelezen (luiheid? :eek:).
Thanks en ik ik zal e.e.a. eens opnieuw doen. Geldt dat ook voor de plugins? Enfin, ik zal eerst de thread lezen.

JosFop4Sat
26-08-12, 19:43
Het werkt nu weer als vanouds :thumbsup: