PDA

View Full Version : Autoshutdown opnameprobleempje VIX 2.4b130 vuduo



duocams
28-05-12, 12:19
VIX 2.4b130 vuduo
Las een tijdje geleden op de site een verhaal over standby en deep-standby in relatie met het stroomverbruik. Heb diverse instellingen getest en gekozen voor de plugin autoshutdown. Wat het beste bij mij leek te passen was alleen enable time in standby for power off 30 min. Ongeveer 5 minuten voordat de opname begint start de box en beginnen de opnames volgens ingestelde timers. Helaas, als een opname langer dan 30 minuten duurt gaat de box terug naar deep-standby om gelijk weer te herstarten om de opname te vervolgen. Ik mis dus bij opnames langer dan 30 minuten korte stukjes, wat op zich niet heel erg is. Maar ik vraag me, af als die plugin wel kan zien dat er een opname in aantocht is, netjes tijdig de box opstart, waarom hij niet zou kunnen zien dat er een opname bezig is, en de standby/deep-standby tijden weer met 30 minuten zou kunnen opschuiven?
Dacht met deze instelling een optimale kostenbesparing te kunnen instellen, als het beter / optimaler kan hoor ik dat graag en anders zou die plugin geoptimaliseerd kunnen worden om niet alleen rekening te houden met start tijden van opnames maar ook met actieve opnames?

Rob van der Does
28-05-12, 12:46
Dat is inderdaad een ingebakken probleem met die plugin. Helaas.
En inderdaad: een stroomverbruik van zo'n 20W 24/7 loopt aardig op.

Ik doe het nu anders: mijn box is altijd in deep standby, zonder van enige plugin gebruik te maken. Het enige wat ik heb ingesteld is dat de box uitschakelt bij kort-power. Met andere woorden: altijd als ik uitschakel, gaat die naar deep sleep. Hij wordt keurig wakker voor opnames an gaat daarna weer naar uit.

duocams
28-05-12, 13:15
Klinkt goed, in ieder geval beter dan wat ik nu heb, ga dat vandaag ook uitporberen, bedankt!

Rob van der Does
28-05-12, 13:57
Let wel: dat betekent dus wel dat de box altijd uit staat (tenzij er een opname loopt). Dus bij het aanzetten verloopt er altijd wat tijd voordat de box helemaal leeft. En uiteraard is tijdens de uit-stand het kijken vanaf andere locaties ook niet mogelijk.

duocams
29-05-12, 20:12
Dat werkt perfect, extra opstarttijd is geen punt en streamen doe ik alleen lokaal en kan de box dan aan/standby zetten, het blijkt ook dat een upload met 1.5MB te laag is voor extern streamen via internet. Bedankt voor de tip!

Lothar2
15-01-13, 23:07
Hallo,

same problem here with Vix OE3.
I send my Box in the evening via HDMI-CEC to standbyand after 5min autoshutdown sends the Box in deepstandby. When now starts a timer, the Box boot 2min and record 3min, then the Box go back to Deppstandby. now the Box boot again and record begins again for 3min.
On the other Day i have 2 defect records a. 3min instead of one 1,5h movie. :mad:
Can i solve the problem?

Grus Lothar

Rob van der Does
16-01-13, 05:41
In Dutch here please!