PDA

View Full Version : Standby - deep standby - uitschakelen



duocams
10-05-12, 08:22
DUO VIX v204 intern 500GB extern USB drive (sdb1) 500GB epg locatie sdb1/, PTS locatie sdb1/permanentshift, opnamelocatie sdb1/movie, plugins: memclean every 5 min, deep standby 60 min after standby, shutdown inactive off, swapfile on sdb1, geen usb sticks.
Als de box opstart vanuit deep standby wordt sdb1 niet gemount, opnieuw mounten via menu werkt niet, usb stekker eruit-erin opnieuw mounten ok. Ook als ik de box uitschakel (longpress off key, uitschakelen) en opnieuw opstart gebeurt hetzelfde, geen sdb1 gemount/niet aanwezig, eerste foutmelding is PTS locatie niet aanwezig.
IVM diverse spontane shutdowns, no space left on hdd heb ik alle mogelijke oplsag locaties ingesteld naar de usb drive, memclean geinstalleerd en swapfile aangezet, de box is nu stabieler. Als ik box informatie of memclean bekijk is er vaan maar 1,5% geheugen vrij, na cleanen wordt dat soms 15% en soms 35%, hoe langer de box aanstaat hoe minder er vrijgemaakt kan worden door memclean.
Vraag; is er een oplossing om sdb1 toch gemount krijgen als de box uit deep standby opstart?

Rob van der Does
10-05-12, 08:37
1- Die 1,5% geheugen vrij is normaal: Linux gebruikt gewoon zoveel mogelijk geheugen (trouwens: echt vrij geheugen = free + cached + buffered);
2- Het enige dat ik nog kan bedenken is:
init 4
delete fstab (in etc/) en automaounts (in etc/enigma2)
init 6

vervolgens de mount opnieuw instellen.

Rob van der Does
10-05-12, 15:17
Lees UpDownlink # 5 eens (zie www.detransponder.nl): het lijkt er op dat je een hardware defect hebt.