PDA

View Full Version : vu duo shutting down



duocams
19-04-12, 08:12
VIXv204, rytec xmltv epg, permanentclock, screensaver, wheater, buienradar
Sinds ruim 1 week heb ik random crashes, bv vix zal na 10 sec herstarten, maar blijft hangen zonder herstart, of ik ga handmatig opnieuw opstarten, sinds vandaag geprobeerd met power instelling auto herstart 09.00 uur, in alle gevallen moet ik elke dag opnieuw flashen, stroom erafhalen voor 5 minuten helpt ook niet, zie steeds shutting down in beeld en slaat alles uit. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Rob van der Does
19-04-12, 08:43
Ik heb werkelijk geen idee. Ik zou in ieder geval die screensaver verwijderen; als dat niet helpt, zou ik de box opnieuw flashen zonder de instellingen terug te zetten.

duocams
19-04-12, 09:02
Ok, ga hem verwijderen, je had het laatst over automail van het crash.log bestand, ik heb die instelling niet kunnen vinden, wel eens gezien mogelijk, in een pli image, is het een plugin voor vix? Kan me ook voorstellen dat teveel crash mails bij jullie binnenkomen om er iets mee te doen of valt dat mee?

Rob van der Does
19-04-12, 12:18
Er is bij ViX geen plugin nodig: via
Menu --> Instellingen -->Systeem --> Logs --> Logmanager
kan je de logs versturen, eventueel nadat je onder
Menu --> Instellingen -->Systeem --> Logs --> Logmanager --> Menu
de instellingen hebt gemaakt.

duocams
19-04-12, 13:52
Onder instellingen staat ja, ja, 4, home/root, maar er staan helaas geen .log bestanden in de lijst. Met Fizilla zie ik wel 2 logs in die home/root map van 19-04-2012 en de map home/root/logs is leeg, ga die bestanden even kopieren naar map logs... vu ziet ze nog niet, logs manager gaat naar de map home/root/logs zie ik bovenaan, misschien herstarten?

Rob van der Does
19-04-12, 14:23
Als je de locatie-instellingen verandert, moet je inderdaad Enigma even herstarten.

duocams
19-04-12, 23:31
Net BU's gemaakt en wilde herstarten via long-off opnieuw opstarten, laatste melding log:
It's now Thu Apr 19 23:42:12 2012
next real activation is Fri Apr 20 00:01:00 2012
[timer.py] next activation: Thu Apr 19 23:43:52 2012 (in 99388 ms)
lookup for events with 'Nieuws' as title(case sensitive)
[EPGC] 5928661 bytes for cache used
[TIMER] [AutoTimer] Warning, AutoTimer Nieuws messed with a timer which might not belong to it.
time changed
It's now Thu Apr 19 23:42:15 2012
next real activation is Fri Apr 20 00:01:00 2012
[timer.py] next activation: Thu Apr 19 23:43:55 2012 (in 99568 ms)
ERROR reading PES (fd=57) - Value too large for defined data type
poll: unhandled POLLERR/HUP/NVAL for fd 57(8)
feff0100
De foutmelding die ik op het scherm zag staat hier niet helaas.
Herstarten werkt niet, loopt vast, log nu:
---- saving lame channel db
saved 438 channels and 8896 services!
release cached channel (timer timeout)
[eDVBLocalTimerHandler] remove channel 0x6fd02278
[eEPGCache] remove channel 0x6fd02278
stop release channel timer
[EPGC] store epg to realpath '/etc/enigma2/epg.dat'
[EPGC] not enough free space at path 'Àxcr@' 483328 bytes availd but 7781044 needed
thread joined 0
main thread is non-idle! display spinner!
set RTC to previous valid time
close frontend 0
FE_ENABLE_HIGH_LNB_VOLTAGE: Operation not supported
- (41) eServiceFactoryDVD
- (41) eServiceFactoryM2TS
- (41) eServiceFactoryMP3
- (41) eServiceFactoryFS
- (41) eServiceFactoryDVB
- (40) eServiceCenter
- (36) Stream server
- (35) CI Slots
- (35) CA handler
- (30) eActionMap
- (22) Hdmi CEC driver
- (21) input device driver
- (20) DVB-CI UI
- (20) UHF Modulator
- (20) RC Input layer
- (20) misc options
- (20) AVSwitch Driver
- (15) eWindowStyleManager
- (10) gRC
waiting for gRC thread shutdown
gRC thread has finished
- (9) GFBDC
- (9) gLCDDC
- (9) Font Render Class
- (8) graphics acceleration manager
- (5) Tuxtxt
- (1) Background File Eraser
thread joined 0
reached rl -1
TuxTxt cache cleared
TuxTxt cache cleared
TuxTxt: initialized
TuxTxt service started 23
TuxTxt running thread...(023)
cleaning up
TuxTxt stopped service 23
TuxTxt cache cleared
TuxTxt cache cleared
TuxTxt cache cleared
TuxTxt: initialized
TuxTxt service started 23
TuxTxt running thread...(023)
cleaning up
TuxTxt stopped service 23
TuxTxt cache cleared
Is het prombleem misschien dit:
[EPGC] store epg to realpath '/etc/enigma2/epg.dat'
[EPGC] not enough free space at path 'Àxcr@' 483328 bytes availd but 7781044 needed
En een path 'Àxcr@' lijtk er niette zijn...

Rob van der Does
20-04-12, 06:32
Je hebt blijkbaar als epg locatie etc/enigma2 opgegeven: dat is niet verstandig. Je kunt beter een USB- of HDD locatie oopgeven. Nadat je dat hebt gedaan, even kijken of die epg in flash verwijderd is, anders even handmatig doen.

Dat 'Àxcr@' zegt me helemaal niets. Staat je opname lokatie wel goed ingesteld?

En er lijkt ook iets met (auto)timers niet goed te zijn.

Kortom: een flash zonder instellingen terug te zetten lijkt de aangewezen weg te zijn.

duocams
20-04-12, 08:12
In menu, systeem, epg kan ik geen locatie invullen, wel kiezen intern, hdd en sbd1, ik heb deze al langer op sbd1, usb drive 500gb staan, vreemd dus dat in de log etc/enigma2 staat. Ga in de loop vandaag weer eens een schone reflash doen zonder instellingen terugzetten.

Rob van der Does
20-04-12, 10:58
In
Menu --> Instellingen --> Systeem --> EPG --> instellingen --> EPG locatie
kan je de locatie instellen. Let op: er worden alleen locaties getoond die bij het booten reeds beschikbaar zijn (waren). Na het aanpassen van de locatie moet je Enigma herstarten.

duocams
20-04-12, 14:02
Het stond nog steeds op sdb1, heb even alle locaties afgelopen en bij sdb1 opgeslagen, epg.dat in map etc/enigma handmatig verwijderd, daarna reboot en dat werkte voor het eerst sinds weken zonder opnieuw te hoeven flashen ivm shutdown, wacht even af nu voordat ik weer een flash doe zonder instellingen+plugins terugzetten.

Rob van der Does
20-04-12, 14:23
Als de gekozen locatie tijdens het opstarten een keer niet aanwezig is (een USB stick verwijderd b.v.) staat vanaf dat moment de locatie weer op etc/enigma2 .
En inderdaad: je moet na aanpassen die file even handmatig verwijderen.

duocams
24-04-12, 00:47
Het ging een tijdje goed na epg locatie wijzigen naar sdb1.
Vandaag het volgende, heb opnames verwijderd en kort daarna timer opname greenkey geprogrammeerd, scrash, op scherm no space left on etc/enigma2/timers.py. Heb de indruk dat er iets fout gaat met bepalen vrije hd ruimte of als deleting op achtergrond actief is en er een schrijfactie tegelijk aan de gang is? enige oplossing was reflash ivm auto shut down. Heb nog geen schone flash gemaakt. Is het mogelijkde timer.py locatie te wijzigen naar sdb1?

Rob van der Does
24-04-12, 05:18
Sorry: ik ben een beetje uitgeput met mogelijkheden. Jij komt allerlei zaken tegen die ik op al mijn boxen onder ViX (dat zijn er zo'n 10) nog nooit ben tegengekomen, en waarvan ik ook bij anderen nog nooit heb gehoord.

duocams
25-04-12, 23:11
Dat kan ik me voorstellen, het zijn dan ook vreemde crashes met als resultaat auto shut down. Vandaag ook weer, nl3 voetbal, ivm verlenging timer opname met 30 minuten verlengen => crash. Dit keer niet uitgeschakeld dmv longpress off key maar on/off switch gebruikt, crash logs dit keer wel aanwezig en geen auto shut down na aanzetten. Hoef niet zo 1-2-3 een oplossing hoop alleen dat er met deze logs iets gedaan wordt en een mogelijke bug gevonden wordt. Maar kan best ook aan mijn vu+duo liggen, ben begonnen met pli image, 2e vti en als laatste vix (deze vind ik nog steeds een van de betere images). Waarschijnlijk zal het helpen als ik de hdd opnieuw formateer en een compleet schone installatie erop zet.

ESM
04-07-12, 19:52
De image gaat niet op je HDD hoor... die staat in de flash! Dus een HDD formateren is zinloos.