PDA

View Full Version : Permanent clock lettergrootte



duocams
17-02-12, 14:24
VIX 2.3v204 vuduo HD_Black + permantent clock, de letters zijn niet in grootte te wijzigen, wel via
/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/PermanentClock/plugin.pyo
origineel size is 120,30 en regular;26, vindt zelf 140,45 en 40 het mooist.

<screen position="0,0" size="120,45" zPosition="10" backgroundColor="#ff000000" title="%s" flags="wfNoBorder">
<widget source="global.CurrentTime" render="Label" position="1,1" size="120,45" font="Regular;40" valign="center" halign="center" backgroundColor="#ff000000" transparent="1">

Echter deze waarden moet ik elke keer weer opnieuw instellen na een update.
is er een mogelijkheid (script?) om ergens een plugin.pyo in een aparte dir te zetten, de originele te renamen en de gewenste naar de permanentclock dir te kopieeren?
Weet echter ook niet hoe je scripts schrijft en of dat mogelijk is, is hier info over? En in welke map moet ik die script dan zetten zodat die vanuit vix menu gestart kan worden?
Of is er een betere/handiger oplossing?

Rob van der Does
17-02-12, 16:18
De eenvoudigste oplossing is om een skin_user.xml file aan te maken, en daar de gewenste screens in te zetten. Deze file wordt niet overschreven. Als voorbeeld wat ik een mooi screen vindt voor Permanant Clock:

<screen name="PermanentClockScreen" position="0,0" size="120,30" zPosition="-1" backgroundColor="transparent" title="%s" flags="wfNoBorder">
<widget source="global.CurrentTime" render="Label" position="1,1" size="120,30" backgroundColor="transparent" transparent="1" zPosition="0" foregroundColor="grey" borderWidth="2" font="Regular;26" borderColor="black" valign="center" halign="center">
<convert type="ClockToText">Default</convert>
</widget>
</screen>

duocams
17-02-12, 16:37
Hallo Rob, klinkt goed, ben een oude dos quickbasic programmeur die echter niet weet hoe hij een .xml file moet maken, kan dat met notepad+? En moet dit bestand dan in dezelfde dir als de plugin.pyo?

Rob van der Does
17-02-12, 17:48
Ik heb momenteel even geen gelegenheid voor een compleet antwoord: ik zal dat morgen doen (en als ik het vergeet moet je me even aan mijn jasje trekken).

Rob van der Does
18-02-12, 11:25
Goed: even voor de volledigheid de hiėrarchie:
een plugin heeft (meestal) een ingebakken screen (zo ook Permanent Clock) dat wordt vertoond als de plugin in actie is. Als zich in de skin.xml een scherm bevindt met dezelfde naam, zal dat worden vertoond. Zo heeft b.v. de skin Magic-HD de screens van een groot aantal plugins in zich.De bovenstaande zijn allemaal systeemfiles: bij een update van het systeem is er dus goed kans dat die bestanden worden overschreven.
Op de locatie etc/enigma2 kan een groot aantal gebruikers bestanden staan: sommige daarvan hebben een hogere prioriteit dan een systeembestand met dezelfde functie. Zo kan daar een file skin_user.xml staan met een aantal screens erin: die zullen dan worden vertoond in plaats van de screens in de skin.xml.

Bijgaand een voorbeeld van een user file, waarin het Permanent clock screen staat dat uit Magic-HD is overgenomen. Plaats die in etc/enigma2, herstart de GUI en bezie het resultaat. Mocht er een crash komen, moet je even het crashlog hier plaatsen.
En je kunt natuurlijk de inhoud ook zelf aanpassen.

Overigens heb je niet aangegeven welk image je gebruikt: de bijgaande file maakt gebruik van specifieke ViX renderers.

Succes en ik hoor het resultaat wel.

duocams
18-02-12, 12:39
Hallo Rob, het werkt perfect, dank je wel, de border maakt het ook zichtbaarder!
Ik gebruik VIX2.3v204.
Ik heb 2 mogelijke bugs gevonden en zal ze in een nieuw item zetten.
Prettig weekend!