PDA

View Full Version : ET5000 Na CrossEPG update traag



jpschouten
09-02-12, 09:28
Ik heb CrossEPG ingesteld dat hij elke nacht om 04:00 data trekt en op mijn usb zet. Dit gaat allemaal perfect alleen wanneer ik de volgende morgen mijn ET5000 aanzet (uit standby) is hij tergend traag. Een reboot doet hierna weer wonderen. Heeft dit te maken dat het geheugen vol zit ? Hebben andere hier ook last van ? Voor de rest TOP image !

Rob van der Does
09-02-12, 10:14
Even een misverstand rechtzetten: alle EPG data wordt altijd in RAM opgeslagen. Het bestand epg.dat wordt alleen gebruikt om de data te bewaren als het systeem volledig wordt uitgeschakeld (deep sleep) of reboot. Het wordt ingelezen als het systeem start en opgeslagen als het systeem stopt.

Over je vraag: zo zonder meer kan ik dat niet beantwoorden, want ik weet niet hoeveel data je binnen haalt.
In zijn algemeenheid kan je wel stellen dat:

1- er heel snel heel veel EPG-data wordt binnen gehaald. Vooral de boxen met weinig RAM lopen dan snel 'vol'.
bepalende factoren hierbij zijn van hoeveel providers je data binnen haalt en voor hoeveel dagen. Als je daarnaast EIT-EPG en andere hebt aan staan, loopt het geheugenbeslag nog verder op.

2- indien mogelijk kan je beter de XMLTV-importer gebruiken dan Cross EPG: die werkt net even geavanceerder.

jpschouten
09-02-12, 10:35
Bedankt voor je snelle reactie... het enige wat ik gedaan heb is crossepg aangezet met benelux en england. Je hebt natuurlijk standaard ook al EPG is dat die EIT-EPG ?? en XMLTV-importer is dat weer wat anders....
Ik heb ook al bij crossepg alleen benelux laten downloaden als ik bij info kijk zie ik dat de data 25 mb is

Rob van der Does
09-02-12, 11:27
25MB is al erg veel.
Ik neem aan dat je ViX gebruikt? dan zou ik gewoon Cross-EPG uitzetten, en XMLTV aanzetten, en eens zien hoe dat uit pakt.

EIT is idd de 'gewone' EPG die je ontvangt als je op een kanaal bent afgestemd.

jpschouten
09-02-12, 12:47
Oké het is dus zaak die EIT allemaal uit te zetten zodra je gebruik maakt van Crossepg of XMLTV ? dit staat volgens mij gewoon nog aan... dan laad hij dat zeker ook nog steeds in het geheugen ?

Rob van der Does
09-02-12, 15:57
Hangt er een beetje van af: als je ook op zenders komt die niet gedekt zijn door XMLTV is die EIT wel handig. Het is jammer dat je dit niet per kanaal/provider/satelliet kunt aanvinken.
En soms is de EIT nauwkeuriger: vooral Engelse en Duitse zenders bewaken die erg accuraat (in tegenstelling to tde Nederlandse).


En inderdaad: alle EPG data wordt in het geheugen opgeslagen, dat kan dus aardig oplopen.
Maar je kunt ook alleen Now/Next aanzetten, dan blijft de hoeveelheid bijkomende data beperkt.