PDA

View Full Version : Vu-Duo VIX2.3B161 MultiEPG-CoolTV Guide/TV toets, Streaming TV on ports 8088 en 40080



duocams
14-01-12, 01:56
Vind VIX2.3 meest stabiele image.

Na update naar Build 161 werkte ook streaming via webif ip adres router 77.xxx.xxx.xxx:8088 op mijn PC, niet via lokaal ip adres 192.xxx.xxx.xxx, en op mijn laptop werkt gek genoeg 192.xxx.xxx.xxx wel en via router 77.xxx.xxx.xxx niet.
PC aangesloten via LAN, laptop via WiFi beiden op dezelfde router, iemand een idee? Dank!

Streaming via :40080 (enigma2-plugin-extensions-streaminterface stream webinterface on port 40080) werkt op beide computers via ip adres 77 en 192.

Multi EPG prima alternatief voor CoolTVGuide, mis alleen de TV toets die vanaf CoolTV de timerlijst toont... Moet toch ook kunnen in de standaard MultiEPG in VIX2.3?

Rob van der Does
15-01-12, 06:42
Mag ik vragen waarom je de timerlijst wilt kunnen zien? Je ziet in de grafische EPG aan de hand van de kleuren al of een programma wordt opgenomen.

duocams
15-01-12, 14:59
Probleem opgelost, PC is XP Home, Laptop Vista basic, probleem was MS explorer, naast http://www.xxxxxx zitten 3 knoppen,
1e=compatibiliteitsmodes (gebroken pagina), 2e is ververs pagine (pijl omlaag-omhoog), 3e=stoppen(X), klikken op compatibiliteitsknop loste het weergaveprobleem op, beide computers werken nu zowel lokaal als via internet.

duocams
15-01-12, 15:07
Hallo Rob, Zeker zie ik aan de kleuren wat er al in de timer staat. Maar het komt ook voor dat als ik 2 of 3 progs achter elkaar opneem en de middelsta van de 3 een overlapping heeft van ene paar minuten met de voorgaande en/of volgende er geen kleur staat en als ik de balk op de middelste zet zie ik ook geen wijzig timer maar timer toevoegen. Als ik dan twijfel of mijn timer wel goed is geprogrammeerd (neem wekelijkse progs op) moet ik multi sluiten, timer openen, goed onthouden wat de tijden waren en als die niet goed waren wijzigen etc.
Het is toch erg handig als je van die multi lijst even naar je timerlijst kan switchen, zoals in coorTV met de TV toets wel kan, om te even te gluren? Had vroeger op mijn topfield 5510 3PG, dat was helemaal top...

duocams
15-01-12, 15:09
Maar de topfield kan niet tippen aan de VU+Duo, die ligt nu ergens te roesten...

Rob van der Does
15-01-12, 15:20
Ja, komt logisch over. Ik zal het voorleggen.

duocams
15-01-12, 16:09
Hallo Rob, dank je wel, als het toegevoegd wordt (TV of andere toets, mij om het even) vanuit de multi lijst te kunnen switchen naar timerlijst, met ext terug naar multilijst, ben ik allang blij. Denk dat VU+Duo image teams 3PG plugin van topfield niet kennen? Maakt me verder ook niks uit, die ene, toets even naar de timerlijst te kunnen switchen, is mijn grootste gemis.

Rob van der Does
15-01-12, 16:34
3PG zegt me helemaal niets. Maar als er andere wensen/ideeën zijn, wel even melden, want wat we niet kennen wordt zeker niet ingevoerd (wat uiteraard nog geen garantie op implementatie is).

duocams
15-01-12, 22:05
Met 3PG had ik meer toegang naar functies zoals de reeds gemelde timer-lijst, maar ook naar de opname-lijst. Stel er is niks op tv dat me interesseert dan kijk ik via epg wat er zoal wordt uitgezonden, is er niks, sluit ik EPG en ga naar de opnamelijst om opnames te bekijken.
Persoonlijk zijn dit de 2 functies die me, geimplementeerd in multi-epg, handig lijken: 1 (tv?) toets naar timer-lijst, 2 (play?) toets naar opnamelijst.

Rob van der Does
17-01-12, 07:43
De timers zijn toegevoegd onder lang-groen, zie hier (https://www.assembla.com/code/openvix/git-2/changesets/bde6357dd2c29ed2aef084a1cd07c7c48ac1463c). Dus even wachten op de volgende update.

duocams
18-01-12, 01:39
Ziet er perfect uit, inderdaad beter met de longpress functie dan tv toets.
En sinds ik VIX gebruik ook geen enkel probleem meer met TXT888.
Bedankt!

duocams
19-01-12, 10:42
Gisteravond via VIX menu een update naar b190 uitgevoerd, hierna geen beeld meer.
b153 en b161 teruggezet met instellingen zonder extra plugins bij b153->b190 en b161->b190 upgrade via VIX menu zelfde resultaat, fatal errors en geen beeld, opstartscherm met LOADING loopt vast. Is b190 ergens te downloaden om via USB te installeren?

Rob van der Does
19-01-12, 11:25
Er is iets mis gegaan met je upgrade.
Op dit moment wordt 190 geupload: zodra die online staat zou ik daarmee flashen, na de flash niet restoren maar eerst zien dat het image goed draait. Zodra dat het geval is, kan je alsnog je settings en plugins via de backupmanager terug zetten.

Edit: als je nu een draaiend systeem hebt (op een lagere build) kan je ook via de ImageManager het laatste image downloaden.

duocams
19-01-12, 13:39
b190 via manager download en draait nu op de box. Denk dat het beter is alles opnieuw te instellen ipv instellingen op te halen. Mijn probleem is dat ik de cccam niet in de lijst extensies of pakketbeheer zie. Heb ze wel eens gedownload maar na installeren werkte het nog niet, dacht melding cccam.cfg niet aanwezig of zoiets. Heb er wat mee geprutst en toen kreeg ik wel beeld. Mogelijk dat een verkeerde cccam.cfg de upgrade verpest? Heb C+ en gebruikte cccam1.2 en 1.4 of het was 2.2. en 2.4... Weet ook even niet zo snel in welke map ik cccam moet zetten. Zou het heel fijn vinden als je me wat suggesties kunt geven hoe ik het beste en misschien ook welke cccam's ik moet installeren? Heb al vaker op diverse boards gezocht maar is me allemaal niet 100% duidelijk. Alvast bedankt!

duocams
19-01-12, 13:58
1412214121Heb enigma2-plugin-cams-cccam.2.1.3_1.1-r2_mipsel.ipk en enigma2-plugin-cams-cccam.2.1.4_1.1-r2_mipsel.ipk gevonden en geinstalleerd. Net als eerder wil hij helaas niet opstarten, foutmelding maak eerst uw cccam instellingen in etc/Cccam.cfg... geen idee wat ik daarin moet zetten...

Rob van der Does
19-01-12, 15:40
Het terugzetten van instellingen en plugins van een goed werkend systeem zou geen probleem mogen opleveren: ik doe het meerdere malen per dag. Maar inderdaad: een kleine corruptie kan roet in het eten gooien.
Je hebt inmiddels de CCcam gevonden zie ik. Gebruik je wel de nieuwste (Vs 2.3)?
Het enige dat je daar handmatig nog even moet doen, is in etc/ een leeg bestand met de naam "CCcam.cfg" aanmaken. Als dat is gebeurd, wordt je eigen kaartje prima gelezen.

duocams
19-01-12, 15:51
Was ten einde raad en heb b190 opnieuw geinstalleerd met terugzetten van instellingen zonder extra plugins, eindelijk weer beeld, Ccamv 2.3 heb ik niet gevonden, zou je misschien een downloadlink kunnen plaatsen? Ik heb dus niets fout gedaan door een leeg Cccam.cfg te plaatsen in de etc/ map, blijft dus voor mij een raadsel waarom de upgrade niet lukte. Enfin, heb b190 en de long green toets zit erin, ga ervan genieten nu, dank je wel!

Rob van der Does
19-01-12, 16:01
Er staat een link naar de cams in dit sticky (http://www.world-of-satellite.com/showthread.php?5921-Cams-for-ViX-Team-images).

duocams
19-01-12, 16:39
Heb hem, dank je wel Rob, ga vanavond of morgen installeren, ben gewoon blij met long green key nu!
Weer wat geleerd, blanco Ccaam.cfg is toch toevallig goede oplossing, vindt het wel raar dat dit nergens vermeld wordt!?

Rob van der Does
19-01-12, 16:50
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat er op dit forum ietwat spastisch over cams gedaan wordt. Het pakketje zoals dat bij PLi uit de feeds is te halen is wel compleet: daar zit dus een config file bij die één grote handleiding is. Maar goed: het werkt nu, en daar gaat het om.
Als je een NL-of BE-kaartje gebruikt aan die file wel even de regels

SID LIMIT: /dev/sci0 4 11
SID LIMIT: /dev/sci1 4 11
toevoegen, om te voorkomen dat je kaart overvraagd wordt (de anti-share maatregelen van M7).