PDA

View Full Version : PowerTech DiSEqC motor DG-240



rene3000
04-01-12, 10:34
Hallo,

Sinds gisteren doet mijn PowerTech DiSEqC motor DG-240 het niet meer.
Het waaide heel hard bij ons.

De motor maakt een tikkend geluid tijdens het zappen van de ene zender naar de andere zender.

Ik heb de ontvanger gedurende 4 uur uitgezet, maar het mocht niet baten.

Normaal als ik wissel van de zender dan zie ik een logo van de schotel op het scherm, maar nu niet meer.

Rob van der Does
05-01-12, 10:59
Hmm, je lijkt hier twee verschillende problemen te hebben:
1- een tikkend geluid wijt in de richting van een mechanisch defect in de motor
2- geen draaiende schotel zien op de TV als je van satelliet wisselt wijst op het niet aansturen van de motor door de ontvanger.

Het lijkt echter onwaarschijnlijk dat je tegelijkertijd twee verschillende problemen hebt: het tikkende geluid is een duidelijk waarneembaar symptoom, zodat ik daar eerst maar eens de aandacht op zou vestigen.

ad 1: Wat gebeurt er als je de knopje op de motor zelf drukt (handmatig besturen)? Gaat de motor dan draaien? Zo ja, ga eens naar de beide uiterste standen: zijn dat (ongeveer) de juiste uitersten? Hoor je dan ook dat geluid?

ad 2: Het zou kunnen zijn dat een tikkende motor teveel stroom gebruikt, waardoor de beveiliging van de ontvanger in werking treedt. Mogelijk zie je dan ook geen draaiende-schotel symbool.

rene3000
05-01-12, 12:57
Bedankt voor je reactie.

Ik heb vanochtend de DM800 se opnieuw geflasht. (image SIF team)
De motor doet het weer.

Bij het instellen van de postioner welke waarde moet ik opgeven positioner power?
Standaard zie ik een waarde van 50.

Ik zal je advies opvolgen en kom op terug.

Rob van der Does
05-01-12, 13:23
Sorry, geen idee. Dat is een DM-setting, die je volgens mij op andere merken niet tegen komt.