PDA

View Full Version : TXT 888 ondertiteling



duocams
26-11-11, 14:04
VU+DUO, heb VTI, OpenPLI, OpenVIX steeds meest recente versies geprobeerd maar bij txt ondertiteling valt af en toe 1 regel weg, zijn er 3 regels, krijg ik er 2, zijn er 2 regels, krijg ik er 1, is er 1 regel komt er niks. Dat gebeurt per random tijdsinterval maar wel te vaak om het te kunnen volgen tekst. Het rare is dat dit een paar maanden geleden begon bij NL3, NL1 en 2 bleven goed, sinds een paar weken heeft NL1 dit nu ook en is alleen NL2 nog goed (hoop ik...). TXT Level 2,5 (pag 389 2x help drukken op AB, even geduld wel of geen picons in beeld) aan of uit helpt niet, TXT Cache nergens gevonden, TV instellingen aanpassen ook niet, is ook niet zinnig omdat het eerst alleen bij NL3 was en nu bij NL1 en NL3. Getest met teletekst pag 888 en ondertitel functie, beide geven dezelfde fout. Ben afhankelijk van TXT888 omdat ik doof ben. Contact met TXT888, Canal+ is het bekende kastje naar de muur, hoop dat iemand hier iets over weet en nog beter een oplossing weet. Alvast bedankt!

Rob van der Does
26-11-11, 15:50
Ik heb geprobeerd dit na te bootsen, maar het is me niet gelukt.
Althans: het is me niet opgevallen dat er iets ontbreekt, maar hoe weet je dat je iets mist?

duocams
26-11-11, 16:25
Ik heb 2 LCD's, ben doof dus kan geluid uit, mijn vriendin kijkt op de ander met geluid en TXT via UPC analoog of digitaal naar hetzelfde net om te controleren of het wel klopt en als ik zelf kijk en zie een regel "in Griekenland" terwijl er in de regels hiervoor iets over een ander onderwerp stond en het komt regelamtig voor dat je het verhaal niet meer begrijpt dan klopt er dus iets niet helaas. Mijn TV of haar TV op de satontvanger zetten maakt ook niks uit, geeft hetzelfde beeld. Ben er al maanden mee bezig, eerst fouten op NL3, ok dan maar geen DWDD, maar nu op NL1 ook al wordt vervelend, een NOS journaal, Studio sport etc. Vandaar mijn laatste hoop op respons via forum's...

Rob van der Does
26-11-11, 17:07
Dus je kijkt via UPC tegelijkertijd naar hetzelfde kanaal als via de satelliet en dan constateer je die verschillen?
Maakt het uit of je op de satelliet kijkt naar de NL-HD of SD zenders?
Ik neem wel aan dat je de ondertiteling van je DUO gebruikt, en niet die van de TV?

duocams
26-11-11, 17:19
Juist, via UPC zie je meer regels in random times.
Omdat ik opneem/kijk naar SD zenders ivm tegelijkertijd andere kanalen opnemen wat met kijken/opnemen in HD zenders beperkter is (klopt dat?) had ik TXT via sound zowel op HD als op SD aanstaan. Nu TXT op SD NL1 uit en kijk ik naar HD NL1, lijkt nu wel goed te gaan!
Hier stond dus TXT SD+HD beiden aan en dan krijg je die fout, kun je dat bij jou ook eens testen?
Ben in elk geval opgelucht dat ik dit weekend weer van sport kan genieten op NL1, ga zo ook even de andere SD/HD zenders nakijken waar TXT wel/niet dubbel aanstaat...
Ja, TV TXT via HDMI of Scart werkt niet.

Rob van der Does
26-11-11, 17:33
1- De HD zenders zitten meer verspreid over transponders, dus daarmee ben je beperkter v.w.b. het gelijktijdig opnemen. Ik neem zelf ook mijn toevlucht tot die truc, en die progamma's waar de beelkwaliteit minder van belang is neem ik op de SD-zenders op;
2- Ik kan mij goed voorstellen dat als je afhankelijk bent van ondertitels het kijkplezier snel overgaat als dat niet goed gaat;
3- Er zijn in het recente verleden vaker allerlei TT-problemen geweest bij de NL-zenders via de satelliet. Dat lag aan de provider (Canal Digitaal);
4- Ik begrijp niet precies wat je nu bedoelt met "had ik TXT via sound zowel op HD als op SD aanstaan". wellicht kan je dat nog even precies uitleggen, dan kan ik eens zien of dat hier wel gaat.

In ieder geval goed te horen dat het nu (even???) wel goed gaat.

duocams
26-11-11, 17:46
TXT SD NL1-2-3 uit, NL1-2-3 HD TXT aan: alles OK.
TXT HD NL1-2-3 uit, TXT SD NL1-2-3 aan: NL1 fouten -NL2 OK -NL3 fouten.

Ik gebruik TXT via de ondertitelknop naast de TXT knop onder mute.
Dit kan ik ook doen via audio knop-> gele toets.

Vermoedelijk wordt TXT via SD kanalen niet goed weergeven, kan zijn dat TXT is aangepast aan de HD en het daardoor fout gaat?

Wat ik dus bedoelde, op de SD zenders NL1-2-3 via ondertitel toets TXT stond alles aan (je ziet dan rechts een X staan (ON).
Dan gaat het hier ook bij de HD zenders fout als ik daarnaar via TXT kijk.
Nu dus TXT NL1-2-3 allemaal uit staan gaan de HD NL1-2-3 perfect.

Benieuwd of jij deze foute ondertiteling ook krijgt als je op SD+HD zenders allen op aan zet?

In elk geval hartelijk bedankt Rob!

duocams
26-11-11, 18:23
Even een correctie:
Nu dus TXT SD NL1-2-3 allemaal uit staan gaan de HD NL1-2-3 perfect.

Rob van der Does
26-11-11, 20:00
Hmmm, ik begrijp niets van de voorutigang die je nu ervaart.
Een opname bestaat uit alle data die wordt uitgezonden, dus inclusief b.v. TT (kan je ook kiezen bij het afspelen) en ondertitels en audiosporen. Pas bij het afspelen kies je wat er daadwerkelijk wordt vertoont.
Het enige dat ik mij kan voorstellen, is dat CD toevallig op dit moment geen fouten introduceert.

Je mag me dus wel bedanken, maar ik heb helemaal niets gedaan of bijgedragen :D

duocams
26-11-11, 20:09
Dat klopt wel een beetje, maar door jouw reactie ben ik na een week modderen weer eens goed bezig geweest en nog eens alle txt instellingen uitgeprobeerd. Bij toeval kwam ik er dus uit door TXT op de SD kanalen, welke je constant uit of aan kan zetten met de ondertiteltoets, op UIT te zetten en via de HD kanalen met TXT AAN te kijken via die ondertiteltoets. Dus niet teletekst toets en dan pagina 888 te selecteren. Je hebt dus zeker wel iets gedaan!

Rob van der Does
26-11-11, 20:57
En bovendien zijn die ondertitels mooi in te stellen via het systeem menu.
Maar het belangrijkste is dat je weer een beetje TV kunt genieten!