PDA

View Full Version : Waarom al die oude plugins?



ESM
20-11-11, 16:00
Ik heb de nieuwste ViX even bekeken maar kan niet echt zeggen dat ik het nou zo veel beter vind dan eerdere. Vrijwel alle plugins zijn oude versies bijvoorbeeld. Als PLi, zoals ik zie, nog steeds het hart vormt van ViX snap ik niet waarom niet de nieuwste versies gebruikt zijn. Of zelfs maar een tussenversie...

NietGiftig
20-11-11, 17:00
Jij durft. :)
Dat komt je op een extra rood puntje te staan. :p

Let maar op, je wordt nog wel gecorrigeerd.

Rob van der Does
20-11-11, 18:22
Ik heb de nieuwste ViX even bekeken maar kan niet echt zeggen dat ik het nou zo veel beter vind dan eerdere. Vrijwel alle plugins zijn oude versies bijvoorbeeld. Als PLi, zoals ik zie, nog steeds het hart vormt van ViX snap ik niet waarom niet de nieuwste versies gebruikt zijn. Of zelfs maar een tussenversie...
Even vooraf: "losse" plugins vormen natuurlijk niet het hart van het systeem. Belangrijk geachte functionaliteit is standaard in het image verwerkt.
Verder is VIX steeds minder op PLi gebaseerd: veel code is aangepast, om een betere, stabielere en gebruikersvriendelijke werking te krijgen. Noagl wat coe van PLi is de directe oorzaak van instabiliteit.

Verder vind ik dat je even wat specifieker moet zijn. Ook aan plugins wordt veel aandacht besteed, maar het zijn er dermate veel, dat er wel eens wat mis kan gaan.
Om een voorbeeld te noemen: als een plugin bij PLi niet werkt, is het standaard antwoord daar "die is niet van ons, daarvoor moet je nij de plugin maker zijn". Bij ViX wordt er daarentegen wordt, indien mogelijk, een plugin gerepareerd en dan pas in de feeds gezet. En niet werkende plugins zijn, voor zover het probleem onderkend is, van de feeds verwijderd.

ESM
22-11-11, 21:16
Ik mis ook veel leuke plugins, maar goed als het niet werkt met Vix dan is dat zo. Ik vind de laatste Vix niet fijn, teveel het VTI probleem: veelvuldig en landurig naar het draaiende Vix logo kijken zonder crash en dus ook geen crashlog maar wat er gebeurt: geen idee.

Enne: ik haat dat gedoe met rode en groene bolletjes. Als men niet tegen een beetje (het was niet eens) kritiek kan..poeh.

Rob van der Does
22-11-11, 21:25
Spinners? Hmmm, geen bekend verschijnsel. En we hebben toch aardig wat getest.
Op welke box? En welke plugins geïnstalleerd? gebeurt het ook als er helemaal geen extra plugins zijn geïnstalleerd?
Kan je eens via telnet "top" ingeven, en kijken welk proces veel CPU vraagt?

En over bolletjes: had ik nog nooit gezien, of zelfs maar van gehoord. Naar aanleiding van deze post ben ik ernaar op zoek gegaan, en inderdaad: dat vind ik ook maar niets. Een beetje teveel PLi.......

ESM
22-11-11, 21:36
Het gaat om de Vu+ duo. Ik weet niet of het niet gebeurt als er geen plugins geinstalleerd zijn. Maar dat is voor mij ook geen optie ;)

Een paar favoriete plugins: Apple Movie trailers, IMDB, EMC, Fritzcall, Foreca (niet in Vix), Webradio FS (niet in Vix), Live Football (niet in Vix), Sportportal (niet in Vix), Meteo Viewer (niet in Vix), Multiquickbutton, TV Charts, Unwettercentrale, Traffic (verkehrsinfo). En dan de EPG. Dat gaat ook wat mij betreft niet lekker in Vix. En ook jammer dat CoolEPG niet wordt ondersteund. Ik hou wel van een beetje bling en vind de oplossing van Vix wel snel maar ugly.

Ik hoop zo een beetje te helpen. Ik heb me al eerder opgeworpen als beta tester. Maar het schijnt dat dat nooit nodig is. En blijkbaar gebruiken de testers nooit de plugins die ik wel gebruik.

Overigens werken ALLE plugins waar ik achter heb gezet dat die niet aanwezig zijn in Vix wel,....

Enne: pleit aub binnen het team voor het uitzetten van die bolletjes onzin. Het is verre van vriendelijk. En als ik 7 bedankjes heb ik vijf postings zou er ook geen rood bolletje moeten zijn ;)

Rob van der Does
22-11-11, 21:58
Even puntsgewijs, anders springen we van de hak op de tak:

1- IMDB is standaard aanwezig, die moet je dus niet nog een keer willen installeren
2- EMC voegt (vrijwel) geen functionaliteit toe en installeren is vragen om problemen (staat dan ook niet online)
3- Cool-EPG heeft nogal wat code-problemen (in alle versies); installatie is niet aan te raden
4- Foreca is simpelweg online te installeren, ik gebruik die ook
5- Apple movie en MeteoViewer staan in de feeds en leveren geen enkel probleem op
6- Multiquickbutton is niet compatible met ViX en is daarom uit de feeds verwijderd.
7- Wat gaat er niet lekker met de EPG?
8- Even terug naar mijn eerdere vraag: welke plugins zijn dan verouderd?
9- Ik heb het al eerder gezegd: plugins zijn bijzaak. Daarmee bedoel ik dat die niet het hart van het systeem vormen. Om het helemaal goed te doen is onbegonnen werk, maar de plugins die we online zetten worden zo goed mogelijk getest, vaak zelfs aangepast, en bij een bekende incompatibiliteit die niet te verhelpen is, off-line gehaald. En inderdaad: er bestaan zoveel plugins, dat er altijd wel leuke te vinden zijn. En dat lukt je blijkbaar ook goed.
10- Let op: je hebt nogal wat plugins geïnstalleerd en die snoepen allemaal wat resources op. En de DUO heeft niet al te veel geheugen. Nogmaals: we hebben het nodige getest, en zijn geen echte problemen tegengekomen. Anders hadden we het image natuurlijk ook niet uitgebracht. Maar met teveel extra's aan boord, kan je elke box uiteindelijk klein krijgen. Overigens heb ik ook het nodige geïnstalleerd, maar ik kom geen noemenswaardige problemen tegen.

WOIIFTM
22-11-11, 21:59
Persoonlijk ben ik tevreden met VIX zoals het nu is maar ik gebruik buiten EMC ook geen enkele andere extra plugin. Mijn satbox dient om TV te kijken en niets meer. Ik heb naast mij Vu+ Duo ook een Apple mini aan m'n TV hangen en daar kan ik veel meer mee dan met plugins, maar dit alles is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Als je een reeks plugins graag gebruikt zou ik je aanraden om je ervaringen of iets wel of niet (helemaal) werkt op het forum te delen. Niet alleen geraakt je zo ook je rode bolletjes kwijt (grapje) maar de interesse van andere gebruikers rond en bepaalde plugins kan gewekt worden en da's weer een extra kans om een plugin werkende te krijgen. Ik ben op die manier op de Suomipoeka plugin gevallen en later op EMC omdat Suomipoeka niet verder ontwikkeld werd.

Let wel op dat plugins meetal niet door het VIX team ontwikkeld werden en dat je in weze de plugin eigenaar op het probleem met VIX moet wijzen.

En wat de bolletjes betreft, er zijn ergere plaatsen (VTI?) en persoonlijk kijk ik er niet naar. :beer_toast:

ESM
22-11-11, 22:10
Rob, ik ga ze niet allemaal overdoen maar: meteoviewer is een verouderde versie.

EPG download nooit volledig. Zal ook wel weer liggen aan dat ik aardig wat dingen (landen, gebieden) aanklik, maar dat wil ik dan ook...

Ik vind multiquick beter dan wat Vix zelf doet. Dus ik zou die Vix dingen dan graag als optie zien.

CoolEPG geeft bij mij geen problemen in bijvoorbeeld PLi, Blackhole en VTI. Raar dat dat wel zo is, blijkbaar, bij Vix.

Over de resources: ik gebruik een swapfile niet voor niets natuurlijk!

Rob van der Does
22-11-11, 22:10
Wat hebben jullie toch met EMC? Zoals gezegd voegt die nagenoeg geen functionaliteit toe. Die plugin is ontwikkeld vanwege het (vrijwel) volledige gebrek aan functionaliteit van een standaard DM-Enigma opnamelijst.
Maar als er wel functionaliteit wordt toegevoegd die je van belang vind, hoor ik graag welke dat is. Wellicht kan die dan gewoon in het image worden geïmplementeerd.

ESM
22-11-11, 22:17
Ik heb even de top uitgevoerd en de enige grootgebruikers zijn enigma2 en cccam. 134% en 45%

Rob van der Does
22-11-11, 22:20
Rob, ik ga ze niet allemaal overdoen maar: meteoviewer is een verouderde versie.
EPG download nooit volledig. Zal ook wel weer liggen aan dat ik aardig wat dingen (landen, gebieden) aanklik, maar dat wil ik dan ook...
Ik vind multiquick beter dan wat Vix zelf doet. Dus ik zou die Vix dingen dan graag als optie zien.
CoolEPG geeft bij mij geen problemen in bijvoorbeeld PLi, Blackhole en VTI. Raar dat dat wel zo is, blijkbaar, bij Vix.
Over de resources: ik gebruik een swapfile niet voor niets natuurlijk!

Nee, je moet niets over doen, maar je geeft steeds geen compleet antwoord.
1- Meteoviewer: laat ik naar kijken. Is dat de enige verouderde? Uit je openings post kreeg ik de indruk dat het om vele plugins zou gaan.
2- EPG download: ik krijg dagelijks op 6 boxen waar ViX op draait een zeer uitgebreide EPG-download (via XMLTV) binnen. Afgezien van een enkel incidentje gaat dat eigenlijk altijd goed. Ook op dit forum, waar het merendeel Cross-EPG gebruikt, hoor je daar zelden klachten over;
3- MQB heeft absoluut veel meer functionaliteit dan wat er in ViX zit. Er zijn wel plannen dat uit te breiden.
4- De Swap. Dat is een belangrijk gegeven. Een swap file is één van de zaken die problemen op kan leveren. Een sawp-file is niet nodig: Linux heeft een intelligent geheugen beheer systeem. Sterker nog: een swap-file maakt de box per definitie traag; het gebruik ervan is een geëigende methode om spinners te krijgen.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen als die is uitgeschakeld (en daarna de box opnieuw is opgestart).
Ook picons op HDD of USB kunnen voor vertraging zorgen (die horen in flash thuis), evenals (tijdens het zappen) een ingeschakelde permanente timeshift.

Rob van der Does
22-11-11, 22:23
Ik heb even de top uitgevoerd en de enige grootgebruikers zijn enigma2 en cccam. 134% en 45%
Nou, dan is er dus echt iets ernstigs loos met je box. Beide zijn normaliter goed voor slechts een paar procent. Enigma kan oplopen tot zo'n 15-20 %, als er veel opnames tegelijk lopen.
De volgende vraag is natuurlijk wat er dan loos is.......

ESM
22-11-11, 22:32
De twee waardes zijn mem cijfers, CPU is respectievelijk 2 en 1%

En: ik zal Vix mogen nog eens opnieuw installeren en dan zonder swap. Waarom zit die functie dan standaard te kiezen in ViX?!

Rob van der Does
22-11-11, 22:39
Omdat er veel mensen zijn (die blijkbaar de Windows manier van omgaan met geheugen in het achterhoofd hebben) die anders met het handje gaan meubelen om alsnog een Swapfile te activeren. Die komen vervolgens met allerlei vage klachten om hulp vragen. Maar als het aan mij lag, was het er weer uit gehaald.
En doe me een plezier: als je toch opnieuw gaat flashen, laat dan EMC achterwege (en meld daarna wat je mist) en Cool ook.

WOIIFTM
23-11-11, 00:56
Wat hebben jullie toch met EMC? Zoals gezegd voegt die nagenoeg geen functionaliteit toe. Die plugin is ontwikkeld vanwege het (vrijwel) volledige gebrek aan functionaliteit van een standaard DM-Enigma opnamelijst.
Maar als er wel functionaliteit wordt toegevoegd die je van belang vind, hoor ik graag welke dat is. Wellicht kan die dan gewoon in het image worden geïmplementeerd.
Werkt volgens mijn ervaring bvb. sneller dan de standaard 'opname browser' en laat toe om links naar bvb een tweede HD te maken. Maar ik moet toegeven, ik zit alzo lang met EMC op mijn box dat ik bijna niet meer weet hoe het zonder is.


Ook picons op HDD of USB kunnen voor vertraging zorgen (die horen in flash thuis)

Mm, ik zit met het advies op dit forum in mijn achterhoofd om deze op USB stick te zetten en niet op HD om lawaai/warmte problemen te vermijden. Zie http://www.world-of-satellite.com/showthread.php?11232-Picons-and-Boquet&p=81826&viewfull=1#post81826. De situatie kan natuurlijk anders zijn na de flash update.

Rob van der Does
23-11-11, 07:31
Werkt volgens mijn ervaring bvb. sneller dan de standaard 'opname browser' en laat toe om links naar bvb een tweede HD te maken. Maar ik moet toegeven, ik zit alzo lang met EMC op mijn box dat ik bijna niet meer weet hoe het zonder is.
Sneller werkt EMC zeker niet. En je bevestigt mijn vermoeden: heel veel mensen installeren EMC uit gewoonte, niet uit behoefte.
Die links vind ik wel interessant: kan jij bevestigen dat die (op eenvoudige wijze) via het scherm gemaakt kunnen worden? Ik doe dat nu met het handje, en daar heb ik eigenlijk een gloeiende hekel aan.



Mm, ik zit met het advies op dit forum in mijn achterhoofd om deze op USB stick te zetten en niet op HD om lawaai/warmte problemen te vermijden. Zie http://www.world-of-satellite.com/showthread.php?11232-Picons-and-Boquet&p=81826&viewfull=1#post81826. De situatie kan natuurlijk anders zijn na de flash update.
HDD moet je zeker niet gebruiken; een schijf is simpelweg traag geheugen (en zeker als die schijf in slaap was op het moment van zappen), terwijl je snel wilt kunnen zappen en niet vertraagd wilt worden doordat de box naar een picon zoekt.
Het advies om een USB-stick te gebruiken voor Picons is verkeerd: langzaam aan begin ik wat gehoor te krijgen. Flash is veruit het snelste geheugen dat de box beschikbaar heeft en er is voldoende van aan boord.
Ook wordt dat advies nogal eens gegeven omdat "flash geheugen slijt". Onzin, baarlijke nonsens.
Het enige voordeel van het gebruik van USB voor Picons is als je heel vaak flashed (zoals testers doen, hier meerdere malen per dag op meerdere boxen), dan blijven de picons bewaard en hoef je ze niet steeds binnen te halen.

WOIIFTM
23-11-11, 21:37
Sneller werkt EMC zeker niet. En je bevestigt mijn vermoeden: heel veel mensen installeren EMC uit gewoonte, niet uit behoefte.
Die links vind ik wel interessant: kan jij bevestigen dat die (op eenvoudige wijze) via het scherm gemaakt kunnen worden? Ik doe dat nu met het handje, en daar heb ik eigenlijk een gloeiende hekel aan.
...
Het advies om een USB-stick te gebruiken voor Picons is verkeerd: langzaam aan begin ik wat gehoor te krijgen. Flash is veruit het snelste geheugen dat de box beschikbaar heeft en er is voldoende van aan boord.
Ook wordt dat advies nogal eens gegeven omdat "flash geheugen slijt". Onzin, baarlijke nonsens.
Het enige voordeel van het gebruik van USB voor Picons is als je heel vaak flashed (zoals testers doen, hier meerdere malen per dag op meerdere boxen), dan blijven de picons bewaard en hoef je ze niet steeds binnen te halen.

Ik ga zeker picons in flash testen, wat betekent een picon folder in etc directory, juist? (zoals in de feed van Gemini)

Ivm de links in EMC zat ik fout, het blijft manueel werken. Waar ik EMC wel voor gebruik is om opnames te moven naar een tweede disc, met één 'commando' verplaats je alle bestanden die bij 1 bepaalde opname horen. Met een 1 Tb drive met 800 Mb aan opnames is lijkt EMC toch sneller in het displayen en sorteren en ik hou ook we van de extra mogelijkheden van EMC. Ik zit nog wel op versie 2.02, er is een versie 3 maar daar zijn naar het schijnt problemen mee die je moet oplossen door de skin_user.xml aan te passen.

JosFop4Sat
27-11-11, 21:33
Ik ben ook, zoals Rob zegt, een fervent EMC gebruiker en weet daarin veel beter de weg te vinden in de instellingen dan in ViX.
Maar goed, ik zal deze week ook eens de uitdaging aangaan om EMC uit te schakelen en te kijken wat ik nou écht mis.
U hoort nog van mij.....

Groeten, Jos

Rob van der Does
28-11-11, 05:43
Ondanks herhaald aandringen heb ik nog steeds niet mogen vernemen welke plugins er dan wel verouderd zijn.
En van de genoemde meteoviewer heb ik ondanks intensief zoeken ook geen nieuwere gevonden.

Rob van der Does
28-11-11, 05:49
Ik ben ook, zoals Rob zegt, een fervent EMC gebruiker....
Jos, komt dat niet doordat jij nog wel eens de OI's gebruikt? Want dan is EMC natuurlijk wel van belang, en geeft het belangrijke toevoegingen.

ESM
28-11-11, 09:19
Ik heb al wat genoemd. Maar het is nu wat later toch eerder het gevoel van een ouder systeem te hebben dan met bijvoorbeeld PLi. Aardig wat leuke plugins zitten niet in Vix, ook niet als download beschikbaar. Maar ik ben van plan vandaag Vix nog eens te proberen, duis als er wat is meld ik me weer ;)

Rob van der Does
28-11-11, 15:18
Tsjaa, en omgekeerd zit een aantal heel nuttige plugins niet in PLi. Zo is het altijd wat.

NietGiftig
28-11-11, 16:40
Lagere schoolplein taal allemaal

Dit is beter
Nee hoor, dit is beter.
Nee, dit is veel beter
En altijd het laatste woord willen hebben.

Ik snap het niet, er zijn mensen gelukkig met VIX, en er zijn mensen gelukkig met PLi.
En er zijn nog veel meer mensen op de wereld die gelukkig zijn zonder beide.
Het lijkt wel een geloof.
En die leiden (bijna) altijd tot oorlog

Dames? / Heren doe toch eens volwassen
Waarom toch dat gedram over welk image het beste is?

Onderzoek en gebruik wat je het beste uitkomt.
En geef andere mensen de mogelijkheid een andere mening te hebben.

Bedank degene die het gemaakt heeft.
(En geef een rood puntje aan degene tegen wie je een aversie hebt, en geef je vrienden groene puntjes. :p)

Overigens zag ik een posting van de grote man achter VIX , Andy Blac, dat hij zich ook wilde gaan inzetten in het E2 OpenPlugins gebeuren (Image onafhankelijk)
http://openpli.org/forums/topic/19607-a-suggestion-common-public-e2-plugin-repository-e2-openplugins/page__view__findpost__p__234959

Grote Klasse

JosFop4Sat
29-11-11, 19:41
Ik vind het allemaal prachtig, want zelf heb ik niet de energie en de tijd om zelf programma's te maken voor de Linux box, maar dat terzijde...
Over het wel of niet gebruiken van Enhanced Movie Center het volgende:

De dag nadat ik het uitgezet had kreeg ik mijn vrouw aan de telefoon, die vertelde dat ze het spoor bijster was en niet meer bij de opnames kon komen.
Een startmap is moeilijk of niet in te stellen in ViX-zonder-EMC, dus de laatste map, die je geraadpleegd hebt wordt dan blijkbaar getoond.
En dat kan wel eens link zijn als leken bestanden gaan wissen in de root.....:eek:
Tevens zag ik dat de grafische interface sober is en progress bars niet getoond worden. De speler, als de film gestart is, is ook magertjes.
Maar dat is een kwestie van smaak. Ik mis vooral de vele instelmogelijkheden uit EMC, maar ook hier geldt weer dat de meeste gebruikers alleen maar de opname starten en wellicht de rest onbelangrijk vinden. Toeters en bellen klinken soms onnodig.
Vele mensen, vele wensen. Mijns inziens voegt EMC wel iets toe dus, want ik heb deze weer snel aangezet toen ik thuis kwam:D.

Rob van der Does
29-11-11, 20:03
Smaken verschillen, dat mag en is zelfs goed.
Maar ik ben er nog steeds niets wijzer van geworden: welke functionaliteit voegt EMC nu toe?
En zonder EMC navigeer ik moeiteloos naar alle locaties, binnen en buiten de box :confused:

JosFop4Sat
29-11-11, 20:18
Zoals ik al aangaf, zijn niet alle medegebruikers thuis in de box en dat is wel iets waar ik rekening mee moet houden.
Een startmap instelling, dat is dus al zo'n functionaliteit die iets toevoegt, maar ook de progressbars vind ik niet in de ViX player, wel bolletjes die een kwart, een half, driekwart of heel aangeven.
Btw, wat is het bezwaar van het gebruik van EMC? Treedt er dan instabiliteit op? Nog niets van gemerkt.
Maar zodra ik meer tijd heb zal ik de functionaliteiten eens verder onder de loep nemen.

Rob van der Does
30-11-11, 09:11
Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat Enigma2 een gebruikersvriendelijk programma is. Het is duidelijk een aaneenschakeling van losse functionaliteit, waarin weinig eenheid en samenhang is te bespeuren. Dat is een structureel probleem en niet zomaar even op te lossen, ook al omdat het deels voortkomt uit de onderliggende programmatuur (de C++ laag).

Toch valt er wel wat aan te doen. Om een voorbeeld te noemen: het gecombineerde gebruik van de plugins MenuSort en PluginHider geven de mogelijkheid om allerlei nooit gebruikte opties (zoals sleeptimer, kinderslot, Mediaplayer, allerlei systeem-plugins etc.) te verbergen en menu-items in een andere volgorde te zetten. Natuurlijk: dat vergt wat werk en wat inzicht, maar dan heb je ook wat: ik vind alleen al hierdoor het totale systeem aanzienlijk gebruikersvriendelijker. Omdat al die instellingen worden opgeslagen door de settingsmanager, is het een eenmalige klus.

Nog drie items die je noemt:
1- De "ProgresBar" die wordt vertoond, is afhankelijk van de gebruikte skin, niet van het gebruikte image.
2- In de opnamemap zijn eenvoudig symlinks aan te brengen. Ook navigatie (via de gele toes) kan worden vereenvoudigd, door in de instelling "opnamepaden" zogenaamde "bookmarks" aan te brengen. Ook hier geldt: even werk, maar het is eenmalig.
3- EMC is fameus voor het aanbrengen van systeemwijzigingen. Deze kunnen problemen veroorzaken en het heeft tot gevolg dat de plugin zich niet volledig laat verwijderen. Dat was voor ons reden die plugin niet meer via de feeds ter beschikking te stellen.



btw: we zijn wel een pietsie off-topic gegaan. Dat mag ik eigenlijk niet toelaten....

ESM
01-12-11, 11:35
Na de laatste bijdragen toch nog even een losse flodder :):

Meteoviewer - 1.64 in feeds, 1.66 laatste versie. De eerste die ik nu tegenkom. En LiveFootball heb ik nodig voor mijn werk en is erg makkelijk via de Vu maar die crasht in ViX, elke keer

Misschien dat je daar eens naar wilt kijken

Rob van der Does
01-12-11, 11:50
Wellicht dat je beide plugins hier wilt posten?

ESM
01-12-11, 11:54
Dat doe ik graag ;)

Ik heb WebradioFS in de laatste versie er ook even bijgezet. Werkt prima in ViX en doet leukere dingen dan Shoutcast, die ook nog eens vies gehackt is of zoiets om te laten werken (in PLi in elk geval).

Rob van der Does
01-12-11, 13:26
OK, meteoviewer 1.66 wordt in de volgende release in de feeds geplaatst.

In de plugin LiveFootball zitten geen source codes: het is helaas niet mogelijk een plugin aan te passen als uitsluitend de gecompileerde bestanden beschikbaar zijn.

Webradio is weer zo'n plugin die een"zeer beperkte" licentie heeft. Ik ben er wel benieuwd naar wat die dan beter doet dan Shoutcast (die overigens onder ViX altijd goed gewerkt heeft, en dat nog doet).

ESM
01-12-11, 14:29
Livefootball doet het wel in de HD skins van Vix, niet in de jouwe.
WebRadioFS heeft de mogelijkheid om direct de streams te starten dus die gaat ook min of meer blind. Bovendien veel goede nieuwe stations die Shoutcast niet had.

Overigens gaat de CoolEPG in jouw skin ook niet echt geweldig. Bijvoorbeeld het kiezen van volgorde doet het niet en leidt zelfs tot een crash. Staat bijvoorbeeld:

warning, skin is missing element key_blue in <class 'Plugins.SystemPlugins.CrossEPG.crossepg_providers .CrossEPG_Providers'>

Rob van der Does
01-12-11, 14:40
LiveFootbaal kent geen ondersteuning in de ViX-skins en ook niet in Magic-HD. Met andere woorden: de plugin gebruikt uitsluitend de daarin ingebouwde schermen, en leunt niet op de skins (en zou dus altijd moeten werken, danwel altijd dezelfde problemen moeten vertonen, ongeacht de skin).

Webradio wordt toegevoegd bij de volgende release.

Cool is niet (meer) compatible met ViX, en wordt daarom ook niet meer beschikbaar gesteld.

ESM
01-12-11, 15:06
Sorry, het gaat om CrossEPG!!

Rob van der Does
01-12-11, 15:16
Cross epg werkt prima in Magic-HD.
Ik ben toevallig wel net bezig om enkele Cross-EPG schermen te tweaken.

ESM
01-12-11, 15:28
Ik gebruik de skin die nu Magic night geloof ik, dus we hebben het over hetzelfde. En echt het crasht op het scherm sort providers. Daar staat niks en als je de rode knop gebruikt dan green screen.

Overigens mijn complimenten met wat jij hebt gedaan met Foreca! Prachtig! En ook TV Charts ziet er prima uit. En zo zal ik er nog wel een paar vinden :)

Rob van der Does
01-12-11, 15:40
Ah: Magic night is niet door mij gemaakt; dat is een door Delagroov gemaakte afgeleide van Magic_HD.
Maar dat maakt niet uit: als het stuk loopt moet je dat idd even melden. Alleen: als je echt een Green Screen krijgt, gebruik je niet ViX 2.3, want die kan dat niet produceren (wel een Black Screen). En bij een crash gaarne even de crashlog plaatsen, dan kan het zo gefixt worden.

ESM
01-12-11, 15:47
Het is 2.3... En een groen scherm. Met de night-HD skin. Met de Magic Night HD skin is ie inderdaad zwart. Nu ga ik dan maar ff kijken wat er in jouw skin gebeurt :) Kijken of Foreca daar ook zo mooi is ;)

Rob van der Does
01-12-11, 16:02
OK, de fout met Cross-EPG ordering gevonden. Bedankt!

Maarreuh: een groen scherm in 2.3 is echt onmogelijk.......

ESM
01-12-11, 16:29
Dan ben ik instant kleurenblind geworden op enig moment en is het daarna meteen weer goed geweest....

JosFop4Sat
02-12-11, 19:50
Dat zwarte scherm is waarschijnlijk een grapje van Andy (Blac(k))? :D

Rob van der Does
02-12-11, 20:12
Speelt wellicht ook mee?
Wat het belangrijkste was, is dat het groen wel heel erg lelijk was en niet erg paste bij de rest van de OSD.
En het is ook wel aardig om te kunnen stellen dat ViX het enige image is dat gegarandeerd nooit een Groen Scherm krijgt :thumbsup:

JosFop4Sat
09-06-12, 12:30
Aangezien EMC 3.0 veelal crasht in ViX 2.4, ben ik er maar vanaf gestapt. Een aantal instellingen mis ik, maar kan ik mee leven. Wat ik wel jammer vind is dat je bij de huidige Mediaspeler in ViX, niet een opstartmap kunt instellen.
Hij laat altijd de laatst gekozen zien. Hierdoor kunnen huisgenoten weleens verdwalen nadien en erger nog, op de root uitkomen. Bij EMC kun je de startmap instellen en een bereik aangeven tot waar je kunt gaan.
Zou super zijn als dit ook geViXed kon worden. :cool:

Rob van der Does
09-06-12, 12:46
De ViX-mediaplayer gaat inderdaad altijd naar de laatst gekozen map. Ik vind dat juist wel handig, maar van anderen hoor ik inderdaad andere verhalen.
Verder heb ik in de map 'movies' een aantal snelkoppelingen staan; daarmee vergemakkelijk je het navigeren aanzienlijk.
Of je de 'root' wel of niet ziet, hangt af van de instellingen die je in het context-menu van de movieplayer (eigenlijk van de opnamelijst) maakt.

JosFop4Sat
10-06-12, 20:41
Met dat laatste zal ik nog eens gaan experimenteren. Thnx