PDA

View Full Version : VU+ Uno How can I discover the video resolution of the output signal?



Ezee
12-09-11, 20:12
Experimenting with HD and HD+ test channels of the astra satelites my HD tv set notifying me that the signal coming from the VU uno is 720/50Hz when set to these test channels, or for any different channel for that matter. But according to the specification of the Vu Uno it is able to display HD on 1080 interlaced. Does anybody know how to see on the receiver what video resolution it is putting out? I just want to make sure that the TV set is putting out the correct notification which means that i will have to look why I am getting just a SD signal.....I am using a HDMI cable so that cannot be the issue, and from DVD the TV is normally mentioning 1080P....would appreciate any useful reply

Stanman
12-09-11, 20:15
Menu>settings>A/V Setings

Ezee
12-09-11, 20:22
Nothing there about the resolution, I am still using the factory image....

Ezee
12-09-11, 20:29
I know i should probably flash it with the VIX image but I considered practising with the factory one before moving to replacing it by something different...

Larry-G
12-09-11, 20:39
The factory image is very very basic. i would seriously recommend you flash a different image, what ever that may be is up to you.

Ezee
12-09-11, 20:45
I read on some thread something about the "autoresolution" plugin. I downloaded it and it ad the resolution options to the menu you pointed me to. Thanks for your effort.

Ezee
12-09-11, 20:48
I read the manual on how to flash a ne image, but what is not clear is if doing this also means that all local folders with channel listing etc. will be blanked out? and if yes which folders do I need to back up to keep this variable data?

Rob van der Does
13-09-11, 18:28
Flashing means that all flash memory is erased before the new image goes in there.
If you are an experienced user (in wording....) you could save the settings file, as well as the timers (all in etc/enigma2), but going to a completely other image I would suggest to start all over.

Ezee
13-09-11, 21:36
Kan je me uitleggen welke functionaliteit ik erbij krijg, cq. verbeteringen als ik de VIXX image toepas? ik kan namelijk nergens documentatie vinden waarin iets dergelijks beschreven wordt; en als je iets nieuws gaat toepassen dan is het wel zo aardig als je weet wat het dan inhoud.....

Rob van der Does
13-09-11, 21:43
Je bedoelt vergeleken met de firmware die VU+ zelf levert?
Nou, dat is zoveel, dat is niet aan te geven. De OI (Original Images) is uiterst beperkt.
Ik zou zeggen: probeer het eens. Het kost helemaal niets!

Ezee
13-09-11, 21:56
Nou dan moet ik er maar eens aan geloven dan, ik heb wel een shortlist gevonden maar de ondervinding zal toch de beste leermeester zijn....mogen we hier eigenlijk in moerstaal kwekken of hebben ze dat liever niet?

Rob van der Does
13-09-11, 22:01
Nou dan moet ik er maar eens aan geloven dan, ik heb wel een shortlist gevonden maar de ondervinding zal toch de beste leermeester zijn....Absoluut! En hoewel ik een absoluut voorstander ben van ViX, simpelweg omdat dat het meest geavanceerde image is, is het ook goed af en toe eens een ander image gebruiken want dan weet je weer wat je mist.
Ik krijg de indruk dat je nog niet heel erg ervaren bent: dat betekent dat je gerust wat tijd mag uittrekken om je eens goed in de vele mogelijkheden van een image te verdiepen. En dat gaat best wat tijd kosten!


Mogen we hier eigenlijk in moerstaal kwekken of hebben ze dat liever niet?Hehe, weet ik nog niet. Misschien een goede aanleiding een Nederlands hoekje te beginnen, maar dat wordt overlegd.

Ezee
14-09-11, 00:16
Ja dat heb je goed, een absolute newbee als het gaat om enigma receivers. Maar buiten dat het plaatje die deze Vu+ geeft van goede kwaliteit is vind ik het eigenwijze van een op linux gebaseerde hardware erg aanlokkelijk. Dat voorgekookte geheimzinnige van die licentie software zijn volgens mij veel mensen wel een beetje beu en willen graag eigen inbreng hebben. Dat zie je ook wel terug in de gebruiksvriendelijkheid van het apparaat; hij doet wat ie moet doen en laat zich makkelijk aanpassen aan je wensen, en zoals ik alom heb vernomen zal dat met een andere image alleen maar beter worden dus nieuwsgierig ben ik in ieder geval wel geworden....